خانه > لرستان, بخش فرهنگی, بخش عكس, خرم آباد > عكس هايي از كوچ بهاره عشاير لرستان

عكس هايي از كوچ بهاره عشاير لرستان

02/05/2010

     
گزارش تصويري سعيد سروش از كوچ بهاره عشاير اطراف خرم آباد  را در ادامه مطلب مشاهده كنيد      

دام همراه عشاير در اطراف خرم آباد
دام همراه عشاير در اطراف خرم آباد

يکي از زنان عشاير در حال انتقال بره ها به زير چادر
혭 ǒ ҤǤ ڔǭѠϑ ͇᠇䊞ǡ ȑ堥Ǡȥ ҭѠ?ǏѠ

تهيه لبنيات توسط زن عشايري
تهيه لبنيات توسط زن عشايري

مادر و کودک عشايري سوار بر قاطر در کوچ بهاره
مادر و کودک عشايري سوار بر قاطر در کوچ بهاره

زن عشايري در حال پخت نان در زير چادر
زن عشايري در حال پخت نان در زير چادر

يکي از زنان عشاير در حال انتقال بره ها به زير چادر
يکي از زنان عشاير در حال انتقال بره ها به زير چادر

کوچ بهاره عشاير در مسير خرم آباد همراه با دام
کوچ بهاره عشاير در مسير خرم آباد همراه با دام

عشاير هنگام برپا کردن چادر در طبيعت بهاري اطراف خرم آباد
عشاير هنگام برپا کردن چادر در طبيعت بهاري اطراف خرم آباد

دختر عشايري
دختر عشايري

عبور دام توسط عشاير در مسير جاده خرم آباد
عبور دام توسط عشاير در مسير جاده خرم آباد

کوچ بهاره عشاير در منطقه خرم آباد
کوچ بهاره عشاير در مسير خرم آباد
 
  1. ارين
    02/05/2010 در 7:40 ب.ظ. | #1

    سلام اگه اسم اين ايل رو هم ميگفتيد بهتر ميشد.همانطور كه ميدانيد در اكثر نقاط ايران عشاير به زندگي يكجانشيني روي اورده اند وبا پيشرفت صنعت دامپروري ديگر نياز چنداني به زندگي كوچ نشيني نيست ودراين دوره زمونه يكجا نشيني براي خود عشايرهم راحت تره وماميدانيم كه يكي از بزرگترين عوامل تخريب مراتع محيط زيست اين عزيزان ميباشند .براي اجراي طرح اسكان عشاير بايد به درستي برنامه ريزي كرد ومهمترين معيار درانتخاب محل اسكان انها معيار رواني_فرهنگي ميباشدواين كاري شدني وممكن ميباشد به مانند اسكان ايل تركمن كه بعد از ايل بختياري بزرگترين ايل كشور است واكنون ميبينيم باطرح هاي درستي كه براي انها اجرا شد اكنون جزو موفق ترين ومرفه ترين مردم كشورند.اميد وارم براي اين مورد طرحي ريخته شود.نظر بنده هم جاي نقد دارد..

  2. 04/05/2010 در 12:00 ق.ظ. | #2

    سلام بر استاد خدایی
    استاد مایه افتخار و مباهات ماست که در وب این حقیر نظر دادید، دلگرمی بس بزرگ بود. از اینکه می بینم همسالانم به جمع دنیای مجازی پیوسته اند آن هم با تلاش بزرگواری همچون شما بسیار خوشحال و خرسند هستم از این قضیه. تقریبا اکثر وبهای دوستان رو نظاره کردم برای شروع شان بسیار خوب است. استاد روزتان هم مبارک
    دانیال پاپی

  3. 19/05/2010 در 11:54 ق.ظ. | #3

    وقتی این عکسها رو می ببینم بغض گلومو می گیره اری اینجاست سرزمین پدری من
    ما از تبعیدی ها هستیم وقتی به این فکر می کنم که قراره جنازه ما توی غریبی بمونه تنم می لرزه
    .خوهر غریبتو ها ده من غریبی .
    پریچهر دختر لر .

  4. 01/06/2010 در 4:01 ق.ظ. | #4

    پریچهر :
    وقتی این عکسها رو می ببینم بغض گلومو می گیره اری اینجاست سرزمین پدری من
    ما از تبعیدی ها هستیم وقتی به این فکر می کنم که قراره جنازه ما توی غریبی بمونه تنم می لرزه
    .خوهر غریبتو ها ده من غریبی .
    پریچهر دختر لر .

  5. 01/06/2010 در 5:08 ق.ظ. | #5

    من تبعیدی نیستم ولی تازه اومدم غربت.کارم بااینترنت بجز تماس با خونواده سرچ کلماتی مثل لرستان.نقشه.الیگودرز.لروهر چی مربوط به سرزمین اجدادیم.اتفاقی این پایگاهو پیدا کردم.انگار همه مالرها مثل همیم یه حس عجیب نسبت به زادگاه واصالتمون داریم.حتی اگه اونجا زندگی نکرده باشیم.(اماهمیشه این حسو ندیده میگیریم.)اینجا که همه تهرونی هستن بجز 2.3نفر لر.برای اولین بار خیلی حرف زدم. من حتی عکسایی که از کوچه پس کوچه های خراب پر از چاله چوله گرفته شده روهم میبینم گریم میگیره نه بخاطر نبود پیشرفت که البته ناراحت کنندست.اماوطن.سرزین مادری.جایی که با دیدن یه جای جدید توی غربت اینوردنیا بااون مقایسه میشه. جای دیگریست.من اینجور جاها خیلی رفتم وخاطره دارم.حتی اون وقتا هم بغض میگرفتم.(برارار ترستی از ای عکسا بیشتر بل.) با امید پیشرفت برای مردم بی غل و غش لر.

  6. محسن
    07/07/2010 در 10:47 ق.ظ. | #6

    همه دنیا را گشتم فقط در لرستان عاشق شدم. بهار با بوی علفهای تازه و زید نم نم باران …یادش بخیر.

  7. ناشناس
    03/11/2010 در 3:02 ق.ظ. | #7

    man bache gilanam daneshjue modiriat jahangardi.sitetuno etefaghy peida kardam.kheili doos daram zendegie ashaiero az nazdik bebinam.bayad jaleb bashe.rasty tahala ostanetunam nayumadam ama kheli az tabiate bekresh va mardom khoon garmesh shenidam omidvaram tu ye mogheiat biamo az nazdik in hame zibaie o bebinam na tu ax

  8. شهروند دورودي
    10/11/2010 در 11:05 ق.ظ. | #8

    اينان عشاير تركاشوند هستندمردمان فراموش شده .مانند كل عشاير لرستان

  9. رادین
    18/01/2011 در 3:15 ب.ظ. | #9

    سلام کارتون خیلی ناقصه اخهاگه میخوای اسم در کنید دیدگاهتون باید وسیع تر بشه مثلا تا یاسوج را هم ببینید حتما متوجه شدید لر یعنی خرمزال نه/

  10. همیشه آریایی
    31/01/2011 در 7:43 ب.ظ. | #10

    دنیایم ، همه عشقم ، سرزمینم را…وحالا جایی باید به دنبال جبران جاهای خالی زندگیم نفس بکشم که تنها به دورهم جمع شدنمان به وسیله دنیای مجازی دل خوش کنم…
    (من هنوز دلم میخواد دورهم وبا هم نفس بکشیم بوی بهارسرزمینم را…)

  11. آرین
    01/02/2011 در 1:17 ق.ظ. | #11

    همیشه آریایی انگار حرف دل مارو فهمیده،حالا احساس میکنم کسی هم احساس من دورازوطن مونده و من هم از ایشان وهم ازشما که که این مطالب را نوشته اید تشکر میکنم.(خوب بود)

  12. علا
    06/02/2011 در 3:38 ب.ظ. | #12

    یزدان پاک پیوسته نگه دارتان باد باسپاس از کوشش های بااخلاص تان . پر امید کار کنید .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.
