پليس لرستان چه آسان مجازات پارکینگ رااعمال می کند!

caijoshxمجازات پارگینگ اگرچه در قانون راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است اما هدف اولیه این قانون تنبیه بچه پولدارهایی بوده است که مجازات مالی در آنها تاثیری ندارد. متاسفانه این قانون در جاده خرم آباد- پلدختر بی رحمانه اجرا می شود و ماشینهای مردم را به آسانی توقیف می کنند 

 متن كامل

3478859090عيسي قائدرحمت – دورود

هر روز صبح دختر خانواده آرایش تند کرده روسری وسط فرق سر سوار ماشین چند صد میلیونی اش می شود شروع به کورس رفتن در خیابانها می کند پلیس جلویش را می گیرد به پلیس می گوید: آی آقا جریمه ات را بنویس و برو! حتی برگ جریمه را هم از پلیس نمی گیرد زیرا برایش بیست هزارتومان یا صد هزارتومان پولی نیست! پلیس از اینکه می بیند در چند قدم بعد از او دوباره کورس گرفته است سخت عصبانی می شود اما چه می تواند بکند؟!
این دختر خانم بعد از چند روز اینگونه رانندگی مسلما با عابری تصادف می کند بیمه پاسخگوست و آب از آب تکان نمی خورد چند روز بعد همان دختر خانم به یک درخت کنار خیابان برخورد می کند و روانه بیمارستان می شود پدر دختر در بیمارستان به اداره راهنمائی و رانندگی شروع به سر و صدا می کند خودش که زورش به دخترش نمی رسد سازمانها را مقصر می داند که باید ادبش کنند:
چرا هیچکس جلوی این بچه من نمی ایستد؟ این قانون کجاست؟.. بگیرید ماشینش را توقیف کنید دو روز که بی ماشینی کشید حالش جا می آید! من این بچه را می شناسم اگر فقط دو روز ماشین نداشته باشد جانش به لبش می آید.
همین جمله «توقیف» به دهن رئیس پلیس خیلی خوش می آید و آنرا بهترین راه برای مقابله با این بچه پولدارها می داند و یواش یواش زمزمه توقیف ماشینهای کورس رو با سرعتهای فوق بالا بر سر زبانها می افتد و آنرا به عنوان مهمترین حربه علیه سرعتهای فوق بالا می بیند پس آن را قانون کرده و به سراسر کشور ابلاغ می کند.
اما در لرستان بدون توجه به فلسفه اصلی و وجودی این قانون به گزارش خود رئیس راهنمائی و رانندگی استان بیش از دو هزار دستگاه خودرو را از اول سال 87 تا اول دیماه روانه پارکینگ کرده اند و حالا ما اینجا قضاوت می کنیم هفتاد میلیون جمعیت کشور باید تاوان آن چند بچه پولدار و آدم بی ملاحظه را بدهند.
در واقع مجازات پارکینگ رفتن ماشینها یک قانون موضعی است و برای تعدادی انگشت شمار ساکن در شمال تهران (که هیچ جریمه ای جلودار آنها نبود) وضع شده است. پارکینگ رفتن برای یک بچه پولدار ضرری ندارد فقط چند روز به اصطلاح خودشان «حال نمی کنند» اما برای این مردم مستضعف پارکینگ بسیار گران تمام می شود.
میگویند پارکینگ رفتن سطح تصادفات را پائین می آورد اما راه بهتری برای پایین آوردن سطح تصادفات وجود دارد و آن قانون «اعدام» است! شما چند راننده که سرعت غیر مجاز (90 کیلومتر در ساعت) رفته اند را بگیرید و آنها را در همین سه راه ها اعدام کنید آن قوت به شما قول م دهیم که سطح تصادفات به صفر برسد. اصلا ان موقع کی جرأت می کند از این جاده ها عبور کند جاده ها خالی از ماشین بوده و هیچ تصادفی رخ نمی دهد.
در واقع نه اغراق اعدام رانندگان درست است و نه سخت گیری پارکینگ رفتن.. خوشبختانه قانونهای اولیه کشور که در زمان انقلاب توسط شهید گرانقدر بهشتی تدوین شده بود بسیار روان، معتدل و انسانی می باشند به طوریکه در همان قوانین پلیس حق جریمه کردن در حین ارتکاب جرم را ندارد مثلا یک اتوموبیل در حال ایستادن در محل توقف مطلقا ممنون می باشد پلیس در آن قانون حق جریمه کردن را ندارد بلکه الزاما باید اول به او اخطار بدهد که در آن محل نایستد که مسلما راننده هم به حرف پلیس گوش خواهد کرد و خواهد رفت اما اگر گوش نکرد آن زمان پلیس حق دارد او را جریمه کند اینها مواردی هستند که به روشنی نشان می دهند که قوانین کشور تا حد بسیار زیادی روان و متعادل می باشد.
و اما کسانی که معتقدند پارکینگ رفتن ماشینها سطح تصادفات را پائین می آورد در واقع همان کسانی هستند که اعتقاد زیادی به جبر و روشهای استبدادی و قهریه دارند همانهای هستند که به تنبیه بدنی و شلاق و شکنجه و اعدام.. معتقدند. در حالی که این موارد بسیار منسوخ و نکوهیده می باشد پارکینگ رفتن ماشینها خود یکی از همین نوع تنبیه هاست که بسیاری از مردم را در مضیقه و تنگی و شکنجه قرار می دهد.
در جاده های کشور غیر از لرستان هیچ اثری از پارکینگ رفتن نیست اما فقط در لرستان و مخصوصا جاده خرم آباد – پلدختر پارکینگ رفتن به این شکل شدید وجود دارد سوال می شود که چرا چنین است؟ جواب مسلما این است که این منطقه از سایر مناطق کشور مثل اصفهان و قم و کرمان.. حادثه خیزتر و پرمخاطره تر است حالا باید پرسید اگر اینجا (لرستان) حادثه خیز است پس باید در ترمیم و عریض کردن جاده نسبت به اصفهان و کاشان در اولیت بیشتری باشد اما عملا می بینیم که اکثر نقاط کشور که نه بار ترافیکی دارند و نه گردنه و شیب تند جاده هایشان عریض شده است اما لرستان پر مخاطره در آخرن نوبت قرار گرفته است ایا راهنمائی و رانندگی (پلیس راه) که مدافع دفاع از جان مردم در تصادفات شده حتی یکبار این مساله را گوشزد کرده است که چرا حذف نقاط حادثه خیز لرستان در آخرین نوبت قرار گرفته تند؟
جاده لرستان خوزستان شریان اصلی عبور به جنوب است بنابراین خیلی بیشتر از مناطق دیگر مثل داران – اصفهان، همدان- رزن (پاورقی: به نقشه راههای کشور توجه شود) .. که دارای بار ترافیکی و گردنه نیستند مورد توجه و عریض شدن قرار گرفته اند اما سوغات آنها برای لرستان نه خدمات عمرانی و تعریض جاده بلکه تنبیه و پارکینگ و آزار و اذیت است.
امروزه حتی می بینیم جاده هائی که اصلا فاقد گردنه می باشند مثل جاده تهران – ساوه حتی از بزرگراه فراتر رفته و ازادراه شده اند اما سهم لرستان کجاست!
((
گزارش مستقیم خبرنگار ما از یک نمونه موردی))
به پلیس راه بین معمولان و پلدختر می رویم زمین بازی با چند هکتار را پارکینگ ماشینهای مختلف کرده اند که مملو از ماشینهای سبک و سنگین است در محوطه پلیس راه عده زیادی می بینیم ناراحت (به حدی که غم عالم بر سر آنها ریخته است)
شخصی سواری پراید خود را به پارکینگ برده و با زن و بچه اش دربرابر آن سرما ساعتها مانده تا مینی بوس سر برسد و زن و بچه اش را در راهروی مینی بوس روی چارپایه بنشاند به او می گویم چرا از رئیس پاسگاه خواهش نکرده ای تا اجازه بدهد زن و بچه ات را با ماشین خودت ببری و دوباره برگردی در جواب با ناراحتی می گوید: ارزش خواهش ندارد! برایم صرف نمی کند که با زن و بچه ام برگردم دوباره خودم با ماشینم بیایم دوباره خودم تنها برگردم دوباره تنها بیایم و
در محل پارکینگ رانندهدای می بینیم که غم عالم سرتاپایش را فراگرفته راننده خاور است ماهی دویست هزارتومان حقوق می گیرد بارش سبزی است و سبزی ها در اجبار پارکینگ رفتن در حال پلاسیده شدن هستند. خراب شدن سبزی ها بر عهده خود راننده است و باید دید که آن راننده چه زیانی بابت آن سبزی ها پرداخت کند در جای دیگر راننده یک ماشین سنگین نو را می بینیم از او می پرسم تو که پولداری این ماشینت حداقل 70 میلیون می ارزد در جواب می گوید ای بابا صورتم را با سیلی سرخ کرده ام! این ماشین قسطی است دو روز که بخوابد قسطهای عقب می افتد به بدبختی و فلاکت می افتم.
در جای دیگری راننده با تقلای زیاد در محوط پارکینگ بار نیسانش که پرتقال است را به ماشین دیگری منتقل می کند تا ضرر کمتری ببیند در جای دیگر یک راننده با التماس و خواهش دست پلیس را ماچ می کند که تورا به خدا مرا ببخش!
در جای دیگر شخصی از کرمانشاه آمده همان طور قدم می زند از او می پرسم چه شده؟ در جواب می گوید به من گفته اند سه شنبه بیا حالا آمده ام می گویند برو پنج شنبه بیا! حتم دارم اگر پنج شنبه بیایم می گویم برو تا شنبه!
در جای دیگر شخصی شدیدا التماس می کر که بابا هرچه دلتان می خواهد جریمه ام کنید اما پارکینگ نفرستید در جای دیگر شخصی می اید بی وجدانها یک رسید هم به ما نمی دهند.
در دیدن این صحنه ها همان دختر خانم شمال تهران که مرتبا کورس می رود به یادم می آید واقعا این مردم باید تاوان لذت جوئی های آن بچه پولدار را بپردازند باز در کنار آزادراه قم – اصفهان، جاده پر چاله چوله و بسیار باریک لرستان به یادم می آید این معضلات جاده ای آنچنان فشار روانی بر راننده وارد می آورند در یک لحظه سرعت غیر مجاز حدود 90 کیلومتری یا سبقت غیر مجاز در کنار حرکت لاک پشتی ماشین جلوئی انجام می دهد و باید این چنین مکافات شود آیا تاوان نارسائی های اداره راه و ترابری و سازمانهای عمران جاده ای را این مردم بی گناه باید بپردازند.
ما فرضا حق را زیر پا می گذاریم فرضا می گوئیم چاله چوله های جاده ای لرستان مقصر نیستند باریک بودن جاده های لرستان مقصر نیستند بار ترافیکی زیاد جاده ای گردنه های با شیب زیاد نبودن تونل و. همه و همه مقصر نیستند فقط مردم مقصرند که سرعت یا سبقت غیرمجاز می گیرند زیرا دیوار مردم کوتاه تر از سازمانهای ذی ربط است. قبول! اما ایا راه نمائی و رانندگی جاده ای (پلیس راه) هیچ راهی غیر از تنبیه زجر آور به پارکینگ فرستادن پیدا نکرده است؟! پس این کارشناسهای راه نمائی و رانندگی چه کار می کنند؟ یک راه را من بیسواد پیشنهاد می دهم و الباقی به عهده شما حقوق بگیران ذی ربط و آن یک راه این است که گشت پلیس راه در محورهای لرستان که به قول خودشان حادثه خیز است زیاد شود خوب بود به همان مقداری که مردم را نقره داغ می کنند به همان میزان گشت راه را اضافه می کردند اما عملا چه می بینیم؟ تمام ماشینهای گشت پلیس راه در محور لرستان به خوزستان بسیار انگشت شمار هستند وقتی از این محور عبور میکنیم تنها یک یا دو گشت بیشتر دیده نمی شود آن تعداد هم فقط یک پلیس و یک سرباز بیشتر ندارد اما کافر نبیند همین یک افسر عالمی را نقره داغ می کند!
واقعا در این محور که به قول خودشان بسیار حادثه خیز است اگر هر چند کیلومتر یک پلیس قرار بدهند آن وقت نتیجه بسیار مطلوبی را خواهند دید و بازده آن خیلی بیشتر از سایر تنبیه هاست. باز حتما جواب خواند داد که ما اینقدر نیرو نداریم باز باید بگوئیم آیا این مردم باید تاوان کمبود نیروهای شما را بپردازند؟
تا اینجا که مرتبا از یأس و نا امیدی صحبت کردم اما خوشبختانه روزنه نور امیدی وجود دارد و آن این است که اگر چه در لرستان عمران جاده ای مثل سایر موارد در آخر می باشد اما این اولویت آخر بودن به معنی فقدان آن نیست یعنی طرح مرمت جاده لرستان ممکن است دور و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد بحمدلله آن دور و زود همان نور اتوبان خرم اباد – پل زال است که شکر خدا در دراز مدت حاصل خواهد شد و تمام دلیگیری ها و گله های مردم و پلیس راه در آن روز اعجوبه ای روشن خواهد شد در آخر باید گفت تا زمانی که این جاده درست شود در لرستان چندین هزار تن نقره داغ تولید خواهد شد که سهم مهمی در تولید نقره داغ خواهند داشت.

عیسی قائدرحمتی

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s