راه آهن لرستان بين اراك و انديمشك تقسيم شده است

1_8804050075_L60076اسفنديار خدايي:
حدود 195 كيلومتر راه آهن در خاك استان لرستان قرار دارد، از اين مقدار 105 كيلومتر تحت مديريت انديمشك و 90 كيلومتر تحت مديريت اراك قرار دارد. وجود يك اداره كل در لرستان موجب فراهم شدن صدها فرصت شغلي و جذب ميلياردها تومان بودجه به طور مستمر است.

متن كامل
حدود 195 كيلومتر راه آهن در خاك لرستان قرار دارد از اين مقدار قريب به 105 كيلومتر يعني تعداد 7 ايستگاه (از ايستگاه دورود تا ايستگاه تنگ پنج منطقه پاپي) تحت مديريت انديمشك است و حدود 90 كيلومتر يعني تعداد 6 ايستگاه (از دورود تا ايستگاه نورآباد) تحت مديريت اراك قرار دارد. هيچ مركز مديريتي راه آهن در محدوده استان لرستان قرار ندارد و تمام منافع راه آهن لرستان ميان دو اداره كل اراك و انديمشك تقسيم شده است. وجود يك اداره كل در لرستان موجب فراهم شدن صدها فرصت شغلي و جذب ميلياردها تومان بودجه به طور مستمر است

مثلا با همين بودجه را آهن در شهرهاي اراك و انديمشك صدها خانه سازماني (مسكوني)  و اداري ساخته مي شود. و يا براي كاركنان راه آهن تعاوني هاي مسكن و وامهاي آنچناني اختصاص داده مي شود و ساخت و سازهاي زيادي در شهرهاي مزبور انجام مي شود. اما دريغ از كمترين توجه به مردم مظلوم لرستان. هنوز براي صدها كارگر زحمتكش لرستاني راه آهن ساكن دورود و ازنا و سپيددشت حتي يك تعاوني مسكن تشكيل داده نشده است و بسياري از كاركنان بازنشسته در اين مناطق صاحب خانه نشده اند. جالب اينكه مركز ناحيه راه آهن لرستان در استان خوزستان (شهرستان انديمشك) قرار دارد.

قرار گرفتن مركز راه آهن لرستان در استان خوزستان و شهر انديمشك نه تنها لرستان را از منافع مادي فراوان آن بي بهره مي كند بلكه به حيثيت و آبروي مردم لرستان نيز لطمه مي زند و همواره موجب سرشكستگي و توهين به مردم لرستان است.

تاكنون هيچ اعتراضي از جانب هيچ نماينده و يا مسئول لرستاني در اين خصوص صورت نگرفته است. بجز امام جمعه سابق دورود حجت الاسلام شوشتري كه در نتيجه اعتراض ايشان يك تابلو در ابتداي خيابان راه آهن دورود نصب شده است و روي آن نوشته شده است اداره كل راه آهن لرستان. اما از اين اداره كل هيچ خبري نيست.  يك مقاله نيز در نشريه بامداد لرستان شماره 407 به اين امر اعتراض كرده است و با كمال تعجب  خواستار انتقال اداره كل راه آهن لرستان به شهر خرم آباد شده است!

از مسئولان غير بومي لرستان از جمله استاندار محترم كه احتمالا از اين موضوع اطلاع نداشته اند و نمايندگان محترم لرستان مخصوصا جناب آقاي دكتر عزت الله دهقان كه مردم دو شهر دورود و ازنا را نمايندگي مي كند و نمايندگان خرم آباد كه بخش مهمي از راه آهن سراسري از محدوده اين شهر (منطقه پاپي) مي گذردتقاضا داريم در مقابل اين بي عدالتي سكوت نكنند و اعتراض مردم مظلوم لرستان رابه گوش مسئولان برسانند و به وظيفه قانوني و ديني خود عمل كنند. مهم نيست اين اعتراضها حتما به نتيجه برسد بلكه اگر مردم لرستان بتوانند در موضع طلبكار حرف خود را ابراز نمايند پيروزي معنوي بزرگي كسب شده است.

Advertisements

5 دیدگاه برای «راه آهن لرستان بين اراك و انديمشك تقسيم شده است»

  1. با سلام خدمت جناب آقاي خدايي
    با تشكر از شما كه بين هزاران شهروند دورودي و مسئولين به ياد اين مطلب مهم افتاديد.
    حالا كه شما اين مطالب را به خوبي جمع آوري كرده ايد به سراغ مسئولين مرتبط (رئيس راه آهن،فرماندار،رئيس دفتر نماينده)برويد و با روزنامه جام جم دورود همكاري كنيد و گزارش دقيقي طراحي كنيد تا شايد موجبات انتقال را فراهم كند.
    بعد شما به سهميه كم قطارها هم در اين گزارش اشاره اي نكرده ايد و همچنين قطارهاي درجه 1 كه سهميه اي ندارد

    پاسخ لرنا
    از لطف شما متشكرم. اما لرنا يك وبلاگ شخصي است و ما به تنهايي نمي توانم كاري بكنم.
    جاي يك نشريه و يا يك شبكه تلويزيوني نظير لفلاك لرستان در اين زمينه خالي است
    اگر همه مسئولان مثل آقاي شوشتري امام جمعه سابق دورود به اين بي عدالتي هاي راه آهن در حق مردم لرستان اعتراض كنند مسئله حل شدني است
    اميدوارم شما و ساير دوستان يا شايدهم مسئولان بخشنامه پرست در اين زمينه اقدام كنيد.

  2. باتشکراز مطلب زیبایتان در لرستانپرس لینک داده شد

  3. با درود فراوان بر شما که به این موضوع مهم اشاره کردین.به نظر من علت اصلی این وضعیت و مسائل مشابه آن خود مردم هستند هر چند آنان به این مسئله آگاه نیستند و مسولان و نمایندگان خود در مجلس را مقصر می دانند
    آقای خدایی شما از اول انقلاب تاکنون به نمایندگانی که مردم انتخاب می کنند توجه کنید، آیا شما یک انسان اندیشمند و شایسته در بین آنها سراغ دارید؟درست است که حکومت به هر شخصی اجازه کاندیداتوری نمی دهدولی باز مردم بین افراد تایید صلاحییت شده نالایق ترین آنها را انتخاب میکنند.
    به نظر من شما باید از مردم کمک بخواهید نه از مسولان، چون چاره درد دست آنان است.

  4. با سلام و خسته نباشید من از طرف کلیه مردم طول خط راه آهن از اطلاع رسانی در این مورد تشکر میکنم من نمی دانم تا کی مردم ما باید برای مسافرت و استفاده از راه آهن وابسته به استان های همجواری باشند که چیزی که حق ماست را ازما گرفته اند و دریغ از یک قطار که مبدا یا مقصد آن یکی از شهر های ما باشد

  5. با سلام خدمت دوستان محترم موضوعی که شما در مورد ان صحبت میکنید دیگه قدیمی شده بجای حرف زدن وخواستن کارهای غیر ممکن سوژه های جدید دیگری پیدا کنید شمایی که این همه میگویید راهن حق لرستان است پس ببخشید از در راهن اندیمشک که خارج میشوید اون نوشته بزرگ رو نمیبینید
    ایا این همه امکانات رو میشه به درود منتقل کرد ایا کارکنان راه اهن لر نیستند اقای نویسنده اگر شما میتونید وتوانایی انتقال تاسیسات راه اهن رو به درود دارید بفرمایید درضمن من هم خودم هم لر هستم اما از نوشتهای تکراری وبینتیجه دیگه خسته شدهام بجای این حرفها از کیفیت قطارهایی که برای این مسیر گذاشته اند بنویسید قطارهایی که حتی گاو گوسفند هم در ان تحمل نمی اورند یا انها را با قطارهای خط مشهد مقایسه بکنیداقای خدایی بجای تعصب بیجا راه حلی جستجو کنید من از وقتی که نوشتهای شما رو مطالعه کردهام زبان انتقادی پیشه کرده اید استاد گرامی متشکرم واینو هم بگم من قصد هیچگون توهینی بجنبعالی ندارم فقط نظر خودمو گفتم متشکرم

    لرنا: دوست گرامي اگر شما خودتان را بجاي كاركنان راه آهن منطقه مثلا دورود يا سپيددشت و ازنا بگذاريد مي بينيد كه واقعا به آنها ظلم مي شود كه بايد براي انجام كارهاي اداري به يك استان ديگر سفر كنند. يا مثلا اكثر كاركنان راه آهن منطقه لرستان فاقد مسكن هستند يا در بدترين منطقه شهر ساكن هستند و هنوز حتي يك واحد ساختماني تعاوني از طرف راه آهن در لرستان ساخته نشده است. در حاليكه مثلا كاركنان صنايع دفاع دورود يا كارخانه سيمان دورود دربهترين مكانهاي شهر صاحب خانه شخصي از طريق تعاوني شده اند
    ما مخالف مركزيت راه آهن انديمشك نيستيم اما مردم اين مناطق هم مثل مردم محترم انديمشك حقوقي دارند

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.