نهاوند شهر من، دوستت دارم …

نهاوندسجاد سيف: نهاوند شهر من است، غریب افتاده با میراث گرانبهايش، شهری است که برای مشکلات کوچکش درمانده، شهری برای تمجید استانی و انتقاد شهرستانی، شهری است که مدیر غیر بومی دارد به عبارت دیگر مدیر بومی لر ندارد،شهر من شهری است که دونشریه داردبه نام های ندای ابوذر و فردای نهاوند اولی محبوب است  درنزد مدیران

——————————————————————————-
وبلاگ نهاوند و حاشيه ها:  http://sajadseif.blogfa.com/

شهر من شهری است که دونشریه داردبه نام های ندای ابوذر و فردای نهاوند

اولی محبوب است  درنزد مدیران به دلیل تمجیدش

اما دومی تحریم است نزد مدیران به دلیل انتقادش

با وجود خوانندگان زیاد ، هردو مظلومند

امید مردم اند برای نوشتن، اما  با این وجود بعضی ها چشم دیدنش  را هم ندارند

شهرمن شهری است با سینمای نداشته،  سینمایی که قدمت 42 ساله داشته ،

شهری است که هرچه بگوییم ،بنویسیم و بگویند به ان عمل نمی شود

شهری برای دو شعبه بودن دانشگاه پیام نورش(شعبه میدان امام، شعبه دکتر حسابیش)شهری است برای موتور بگیری بی حد و حصرش، شهریاست برای تزریقات سرنگ نامدارش ،شهری است  که بعضی ها  با  چاقویشان خط های سه سانتی  برروی بدن جوانان می اندازند

شهری با میادینی شگفت انگیزو با دافعه توریستی   

 شهری است برای راه اهن در راه مانده اش

در کشور اول است به لحاظ مسیلش  یا همان لفگاهش

شهری است برای پروژه معطل مانده  گردشگری گیان و خواب رفته گاماسیابش، شهری است برای گفتن ماندن و رفتن  شهری است در تنگنایی بحث ، جدل و چالش های سیاسی

شهری است که به جوان هایش اگر بگوییم که میدان شریعتی تا ابوذربه چند قدم ختم می شود بدون اغراق می گویند تازه بگوییم به سانتی متر چند قدم می شود

شهری است که جوان هایش لباس هایشان را از شهر های اطراف می خرند با قیمتی دوبرابر

شهری است که صبحش برای روستائیان زحمتکش و بعداظهرش برای شهری های خوش نشین

شهری که دیر باز می شود زود هم می بندد

شهری برای رفتن نه برای  ماندن

شهری است  که با مشکلات و عقب ماندگی هایش عجوبه قرن 21 لقب خواهد گرفت

شهر من سوپر استار ندارد اما تا بخوای بازیگر نقش اول زیاد دارد

شهری است غریب افتاده با میراث گرانش شهری است که برای  مشکلات کوچکش درمانده

شهری است برای امتیاز دادن به مشکلاتش، شهری است که کارخانه تولید مشکلات دارد ،شهری است برای عبورموقت از مشکلات، شهر من کارشناس وایده پرداز ندارد ، شهری است که فرماندارش استاد سخن و بیشتر متمایل به راست است ، شهری است که شهردارش نیکو اخلاق و زیبا اندیش است لذا عملکردی شایسته دارد،  نماینده ای دارد که با نشاط است ولی فعلا خاموش و پیگیر است

دانشجویانی دارد ساده، بی الایش که به کم قانئند

دانشگاهی دارد که صندلی برای نشستن دانشجو ندارد ، دانشگاهی دارد که حتی سالن اجتماعات ندارد، دانشگاهی دارد که با کمترین یا اصلا با نبود امکانات اداره می شود

 شهری است که به جای کار بنیادی، لکه گیری اولویت دارد،  شهری است که مسئولین ان فراموش کرده اند استادیوم علیمرادیان پایگاه المپیک غرب کشور است

شهری است که خط کشی خیابان هایش سالی  یک بار است

شهریست که همه جایش پای قلعه و چقای دیگر است

شهری برای تمجید استانی و انتقاد شهرستانی

شهری با فرهنگ زخم خورده و شهری بدون تفریگهاهی برای دختر خانم ها و اقا پسر ها

شهری است که اشتغالش موجی است پس خیار چیدنش هم سالی یک بار است لذا اشتغالی ندارد

نهاوند شهری که فقط ایام نوروز زیبا می شود پس رسیدگی به شهر و زیبایی  ان خاص نوروز است

نهاوند شهری است که مدیر غیر بومی دارد به عبارت دیگر مدیر بومی لر ندارد

نهاوند شهری است برای گشتم ،نبود، نگرد، نیست چیزها.

نهاوند شهری است که اداره بهداشت ان حتی رنگی به رخسار دیوار ها و نرده های اداره خود هم نمی کشد

نهاوند شهریست برای ریاست ان هم ریاست طولی ،عمری

نهاوند شهری است برای کارنامه های درخشان

نهاوند شهریست که کم را به جای زیاد دارد

پس نهاوند هیچ هم ندارد ولی فکر کنم قطب  تولید گشنیز کشوررا دارد

شهر من شهری است تا اینگونه خیابان های دارد به پیشرفتی دست نخواهد یافت

شهری است برای پیشرفت های کوچک

شهری است که بازم بگوییم چه چیزهایی دارد

 راستی با این  اوضاع نهاوند چگونه شهری است ؟

 

ایا نهاوند همان دروازه ورود اسلام است ایا نهاوند همان شهر شهدای ابوذر است ایا نهاوند همان شهر یزد گرد مشهور است

امیدوارم نقد آکنده به طنز ما سرچشمه رفع امور متوقف شده و رها شده مسئولین باشد و در پایان به گفته یکی از دوستان که  فرمودند

 هرچه باشد، شهر،شهر کودکیست چه زیبا چه زشت همین جمله بس است

و باید گفت دوستت دارم نهاوند و برای پیشرفت و ابادانی ات قلم می زنم

7 دیدگاه برای «نهاوند شهر من، دوستت دارم …»

  1. سلام
    خسته نباشيد لطفا اين را هم اضافه فرماييد كه نهاوند از نظر علمي بسيار در سطح بالايي قرار دارد ولي بعد از تحصيل اصولا كارشناسهاي خبره اين شهر به وطنشان بر نمي گردند

  2. دوست من بدون که ما خواهیم ماند و به این ماندن افتخار خواهم کرد بدان که من و تو خواهیم توانست او را به جایگاه هفت هزار و پانصد ساله اش رسانیم نهاوند یعنی اصالت غیرت صلابت

  3. سلام باتشكراززحماتتون من دانشجو جامعه شناسي اصفهان هستم براي تحقيق ميخواهم يكي از روستاهاي نهاوند رو انتخاب كنم امانميدانم مطالب راازكجا بدست بياورم اگرامكان دارد راهنمايي كنيد باتشكرفاطمه سيف
    nazipishi18@yahoo.com

  4. سلام خسته نباشي مطالبي رو كه فرستاده بوديد به دستم نرسيد ممنون ميشم اگر دوباره بهم لطف كنيد

  5. ماهم مثل شمادلتنگ شهری هستیم که برای ماهم اساطیری وهم اهورایست.یه پیشنهادکاش بشه بتونیم دورهم جمع بشیم وبرای شهرمون کاری کنیم

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.