عزم ایتالیایی‌ها برای ساخت راه‌آهن اصفهان – ازنا

راه‌آهن اصفهان – ازنا به طول ۳۲۰ کیلومتر در زمره طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری شرکت ساخت است که طرف ایتالیایی در این جلسه با تاکید بر انجام کار در قالب سه شیفت کاری، اعلام کرد پروژه یاد شده را دوساله تحویل خواهند داد. ایتالیایی‌ها خاطرنشان کردند که توانایی ساخت روزانه ۹ متر تونل و ریل‌گذاری آن را دارند و پیش از این نیز بخشی از تونل‌های متروی شهر رم را احداث کرده‌اند 

خبرگزاری فارس – ۴ روز قبل

خبرگزاری فارس: یک شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای ساخت دوساله راه‌آهن اصفهان – ازنا اعلام کرد. ‌به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور شرکت ایتالیایی و قائم مقام شرکت ساخت و توسعه برگزار شد، شرکت ایتالیایی‌ از آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری و احداث راه‌آْهن اصفهان – ازنا خبر داد. بنا‌بر‌این گزارش راه‌آهن اصفهان – ازنا به طول ۳۲۰ کیلومتر در زمره طرح‌های آماده سرمایه گذاری شرکت ساخت است که طرف ایتالیایی در این جلسه ضمن تأکید بر انجام کار در قالب سه شیفت کاری، اعلام کرد پروژه یاد شده را دوساله تحویل خواهد داد. ایتالیایی‌ها خاطرنشان کردند: توانایی ساخت روزانه ۹ متر تونل و ریل‌گذاری آن را دارند و پیش از این نیز بخشی از تونل‌های متروی شهر رم را احداث کرده‌اند. بنابراین گزارش عزیز دولتخواه، قائم مقام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های ساخت راه و آزادراه، اولویت شرکت، توسعه شبکه راه‌آهن است، یادآور شد: نبود اطمینان در ساختار اقتصاد جهانی باعث رکود شده و ریسک سرمایه‌گذاری را بالا برده است؛ با این حال کشور ایران توانسته است خود را از آسیب بحران‌های اقتصادی جهانی مصون بدارد و زمینه مساعدی را جهت سرمایه‌گذاری خارجی فراهم نماید. وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی با اطمینان بالا و ریسک پایین در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و از سود بالایی نیز برخوردار می‌شوند. این گزارش حاکی است پیش از این نیز کاردار دوم سفارت…

عزم ایتالیایی‌ها برای ساخت راه‌آهن اصفهان – ازنا – ایلنا – ۳ روز قبل

راه‌آهن اصفهان – ازنا به طول ۳۲۰ کیلومتر در زمره طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری شرکت ساخت است که طرف ایتالیایی در این جلسه با تاکید بر انجام کار در قالب سه شیفت کاری، اعلام کرد پروژه یاد شده را دوساله تحویل خواهند داد. ایلنا: یک شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای ساخت دوساله راه‌آهن اصفهان – ازنا اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای که با حضور قائم مقام شرکت ساخت و توسعه برگزار شد، شرکت ایتالیایی‌ از آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری و احداث راه‌آْهن اصفهان – ازنا خبر داد. بنابراین گزارش راه‌آهن اصفهان – ازنا به طول ۳۲۰ کیلومتر در زمره طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری شرکت ساخت است که طرف ایتالیایی در این جلسه با تاکید بر انجام کار در قالب سه شیفت کاری، اعلام کرد پروژه یاد شده را دوساله تحویل خواهند داد. ایتالیایی‌ها خاطرنشان کردند که توانایی ساخت روزانه ۹ متر تونل و ریل‌گذاری آن را دارند و پیش از این نیز بخشی از تونل‌های متروی شهر رم را احداث کرده‌اند. عزیز دولتخواه، قائم مقام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با بیان اینکه اولویت شرکت، توسعه شبکه راه‌آهن است، یادآور شد: نبود اطمینان در ساختار اقتصاد جهانی باعث رکود شده و ریسک سرمایه‌گذاری را بالا برده است؛ با این حال کشور ما توانسته خود را از آسیب بحران‌های اقتصادی جهانی مصون بدارد و زمینه مساعدی را جهت سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند. وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی با اطمینان بالا و ریسک پایین در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و از سود بالایی هم برخوردار می‌شوند.

Advertisements

10 دیدگاه برای «عزم ایتالیایی‌ها برای ساخت راه‌آهن اصفهان – ازنا»

  1. من فکر میکنم اگه این رویداد رخ بده واقعا استان مارو متحول میکنه
    مخصوصا دورود که میتونه اسم شاهراه ریلی غرب کشور رو به خودش اختصاص بده
    چرا که از یکطرف به خوزستان واز طرف دیگه به پایتخت همچنین به خرم آباد و اصفهان و بروجرو و از اون طرف به ملایر و همدان و کرمانشاه حذاقل واسه دورود عالی میشه البته بقیه شهرهای استان هم بی نصیب نمی مونند

  2. هدف از اين طرح چيه ايا برا لر ستان فايده اي داره لطفا در مورد هدف اين كار توضيح دهيد

  3. با سلام،توسعه صنعت ریلی یکی از زیر ساختهای اصلی توسعه شهری می باشد و با ایجاد راه اهن مذکور علاوه برشهردورود شهرهای بروجرد و خرم اباد هم در اینده از مزایای ان بهره مند خواهند شد و باعث رونقی در این روکود فزاینده صنعتی استان خواهد گردید.

  4. آقای خدایی اگه میشه لطفا عکس مطلب رو عوض کنید

    همینجوریش کلی حرف ÷شت سر لرا مزنن

    یکی ندونه خیال میکنه اینجا لرستانه ……………..

  5. با سلام

    اگر چه اقدام دير هنگامي است ولي اميدوارم با پيگري نمايندگان استان اين مهم تحقق پيدا كند چرا كه ارتباطات شرط اساسي در توسعه است مخصوصا»براي شهرستانهاي ازنا ،و اطراف

  6. ازنا جزء لرستان است؟
    فکر نمی کنم . چون خبری از این شهر در سایت شما نیست !!!

  7. سلام
    وفکر کنم این طرح راه آهن ازنا – اصفهان مربوط به سال 1325 زمانی که مادر بنده کودکی بیش نبود ، باشد.
    زیرا در کودکی شنیده بود طرح راه آهن قرار است از نزدیک روستایشان بگذرد!!!

  8. سلام

    بزرگترين نيروگاه خورشيدي رادر ازنا كه ساختيد؟!!!!! ،كارخانه داروسازي دامها را هم كه

    ساختيد؟!!!!!!!كارخانه فولاد هم كه قرار بود سال 87 راه بيافته كه الآن توليداتش تمام

    اروپا را پر كرده چرا اينقدر مسئولين استان تلاش مي كنند .؟!! بابا كمي هم استراحت كنيد.
    يك ازنايي

  9. بابا به قول دوستمون کم قول بدهید این راه اهن قرار بود25 سال قبل درست بشه دلتون صابون نزنید این هم مثل کارخانه (فولاد و ذوب اهن شمش وغیره)

  10. تنها پروژه ریلی جدیدی که در محدوده لرستان(کل غرب ایران) توجیه پذیره،پیوستن خط تهران-بندرعباس به خط تهران-خرمشهر از به هم پیوستن دو ایستگاه اصفهان به ازنا است:
    به دلایل زیر:
    1-کوتاه ترین فاصله ممکن (250 کیلومتر)است
    2-با توجه به کوهستانی بودن غرب ایران و وجود کوههای بلند ودرههای پرشیب،فاصله اصفهان -ازنا هموارترین مسیر ممکن از لحاظ توپوگرافی است
    3-به هم پیوستن دو قطب صنعتی ایران :استان های اصفهان و خوزستان و در نتیجه استفاده از اهرم های پرقدرت مردم و نماینده گان این استانهادر دولت و مجلس
    4- فکر توسعه مسیر راه اهن از راه( اراک-بروجرد-دورود)به خاطر وجود مسیر فعلی (اراک -ازنا-دورود ) یک موازی کاریه تمام عیاره که به هیچ رو توجیه پذیر نیست.(دو خط راه اهن درست به موازات هم به درازای 150 کیلومتر!!!)
    5-توسعه راه اهن اراک به سمت ملایر-کرمانشاه و سپس عراق(شهرهای زیارتی)چون از مسیر
    نسبتا هموارتری برخورداره(تنگ تاق بستان بین کرمانشاه و کنگاور مهمترین و بهترین گذرگاه فلات مرکزی ایران از میان کوههای سربه فلک کشیدهی زاگرس به سمت غرب میباشد و همچنین توجیه اقتصادی(بیشتر برا عراق!) که داره…..شاید بشه یه امیدی بهش داشت(چون از دوستان کرمانشاهی ساکن اون منطقه شنیدم که داره ریل گذاری میشه!؟)

    مرتضی ازنایی-مونترال کانادا

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.