فراز کمالوند: با افتخار می‌گویم لر هستم

 جوان‌ترين سرمربي حرفه‌اي تاريخ فوتبال كشور كه موفق شد پس از 8 سال تراكتورسازي تبريز را ليگ برتري كند. در گفتگو با برنامه‌ی پربیننده‌ی نود اظهار داشت: «من اهل لرستان هستم و به لر بودن خود افتخار می‌کنم» فراز در گفتگو با لرستان ورزشي: بنده بارها گفته‌ام افتخارم اینست که بچه‌ی لرستان و خرم‌آباد هستم، و هیچ جا غیر از این را نگفته و نخواهم گفت. شيطنت برخي از خبرنگاران باعث ايجاد دردسرهايي براي من شد

این مربی جوان و خوش‌آتیه‌ی فوتبال کشورمان به دنبال برخی شایعات، و برخی شیطنت‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ارتباط با هویت قومی‌اش، خود را لر و اهل خرم‌آباد معرفی کرد، کمالوند گفت: بنده بارها گفته‌ام افتخارم اینست که بچه‌ی لرستان و خرم‌آباد هستم، و هیچ جا غیر از این را نگفته و نخواهم گفت.

در سالیان اخیر نخبگان فوتبالی فراوانی از این آب و خاک برخواسته‌اند،(از مدیر عامل تا مربی و بازیکنان در سطوح مختلف) که متأسفانه با توجه به زد و بندهای فراوان پشت پرده در فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان بعضاً مورد هجمه‌های رسانه‌ای قرار گرفته‌اند. «فراز کمالوند» نیز به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان این فصل فوتبال کشور، در روزهای اخیر مورد چنین هجمه‌هایی قرار گرفته است. 

«کمالوند» در این ارتباط گفتگویی تلفنی با همکارمان رضا جایدری انجام داده است که، در ادامه آمده است:

سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز گفت: به مردم لرستان بگوييد من افتخار مي‌كنم كه لرستاني هستم. به آنها بگوييد كه شيطنت عده‌اي خبرنگار كه مايل نبودند من از تراكتورسازي به تيم نفت آبادان بروم باعث ايجاد اين سوء‌تفاهم شد. هيچ‌كجا لر بودنم را انكار نكرده‌ام.

فراز كمالوند اظهار داشت: من فراز معروف به امير متولد ۵ دي ۱۳۵۵ در بيمارستان ساسان (شهداي عشاير خرم‌آباد) بچه‌ي كوچه‌ي شركت نفت خيابان علوي هستم كه هنوز خرم‌آباد و مردمش را دوست دارم. كلاس اول تا پنجم را در دبستان خيرالله حقير اين شهر گذراندم و سال ۱۳۶۶ به خاطر قبول شدن خواهرم در رشته مامايي مجبور به اقامت در تهران شديم.

جوان‌ترين مربي حرفه‌اي تاريخ فوتبال ايران افزود: از قول من و برادرانم فرهاد، فرزاد و فياض، به مردم لرستان بگوييد كه همه‌ي ما به لرستاني بودنمان افتخار مي‌كنيم. شيطنت برخي از خبرنگاران باعث ايجاد دردسرهايي براي من شد و اخيراً مسأله‌اي از قول من در مورد علي كريمي نوشته‌اند كه صحت ندارد و ادعاي خوزستاني بودن من توسط آنها صورت پذيرفته است.

فراز تصريح كرد: من از نسب‌شناسي اطلاع چنداني ندارم، اما مي‌دانم پدر و مادرم در آبادان به دنيا آمده‌اند و پدربزرگ و ساير اجدادم متولد و ساكن خرم‌آباد بوده‌اند و به اين موضوع افتخار مي‌كنم و به همين خاطر مردم لرستان را دوست دارم.

كمالوند در پايان افزود: زماني كه در خرم‌آباد بودم، همواره براي تماشاي بازي تيم‌هاي منتخب لرستان در رقابت‌هاي ليگ قدس و خيبر خرم‌آباد در جام حذفي كشور به ورزشگاه مي‌رفتم. خوشحال خواهم شد روزي مربي يكي از تيم‌هاي لرستاني شوم و هر كمكي كه از من برآيد براي رشد و اعتلاي فوتبال استان خواهم نمود.

 دانلود (صدا)= گفتگوی کمالوند با عادل فردوسی‌پور در برنامه نود  28/10/88

13 دیدگاه برای «فراز کمالوند: با افتخار می‌گویم لر هستم»

  1. سلام به برادر عزیزمون جناب فراز و همه هم شهری های عزیزم ما هم به شما افتخار می کنیم اتفاقا من هم بجه محله علوی هستم و از اینکه یکی از همشهریان به چنین مقامی رسیده بسیار خوشحالم و افتخار می کنم هرجا نام لر و لرستانی بالا بره باعث سربلندی کل قوم لره .

  2. با سلام

    متاسفانه آقای کمالوند جوان تر از آن بود که همیشه فکر می کردم!!

    اظهارات ایشان در خصوص هواداران تراکتورسازی، اگر همه را گرفتار خسران نکرد؛ ایضا آن مدیر عامل کوته فکر و …

    من که به لر بودن ایشان افتخار نمی کنم

  3. زنده باد خرم اباد زنده باد لرستان زنده باد ایران

  4. من هم خوشحالم از اين كه همشهريم به اين مقام رسيده وارزوي موفقيت براي تمام استانم دارم . به اميد فردايي بهتر.

  5. چطور دانلود کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ این که اصلا دانلود نمیشه

  6. سلام امیدوارم فراز روزی در یک تیم لرستانی مربیگری کند و مثل تراکتور ورزشگاه پر شود

  7. این اقا بعد از اونی که کلی فردوسی پور باهاش کل کل کرد قبول کرد که لره
    چه افتخاری داره این حرفش
    اول که گفته بود آبادانیه

  8. با سلام به دوستان لر زبان.
    آقای کمالوند درست است که لر است اما به ترک زبانان بسیار کمک کرده و ما ترک زبانان از ایشان واقعا متشکریم البته باید کفت ایران مال همه است ترک کرد لر فارس عرب و … اما این فاشیست های فارس ایران را به چپاول گرفته و حقوق دیگر قومیت های را می خورند که ترک ها چون جمعیتش بیشتر است زورشان به ما کمتر میرسد به امید روزی که این فاشیست های فارس از نژاد پرستی دست بردارند

  9. لرستان خیلی بزرگتر از این آقا رو داشته و داره که باعث افتخار این استان باشن.
    هیچ افتخاری نمیکنم از اینکه این آقا بگه لرستانی ام. اتفاقاً جای تأسف هم داره که بخوایم به زور بگیم اون یک لرستانیه.

  10. یاشاسین لوریستان میلتی ….یاشاسین تراختور… .. یاشاسین اذربایجان

    جابر (بز قورد)

  11. مریم بیرانوند :این اقا بعد از اونی که کلی فردوسی پور باهاش کل کل کرد قبول کرد که لرهچه افتخاری داره این حرفشاول که گفته بود آبادانیه

    غیرتی ترک :با سلام به دوستان لر زبان.آقای کمالوند درست است که لر است اما به ترک زبانان بسیار کمک کرده و ما ترک زبانان از ایشان واقعا متشکریم البته باید کفت ایران مال همه است ترک کرد لر فارس عرب و … اما این فاشیست های فارس ایران را به چپاول گرفته و حقوق دیگر قومیت های را می خورند که ترک ها چون جمعیتش بیشتر است زورشان به ما کمتر میرسد به امید روزی که این فاشیست های فارس از نژاد پرستی دست بردارند

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.