کمربندی سالانه دو میلیارد تومان به شهرداری دورود خسارت وارد می کند

كمربندي شهردار دورود: عبور ماشینهای سنگین از وسط شهر موجب وارد آمدن خسارات زیادی به تاسیسات شهری و شهرداری شده است، ادامه داد: به دلیل تردد ماشن های سنگین از وسط شهر و از مسیر کمربندی هر ساله بیش از دو میلیارد تومان خسارات به تاسیسات شهری و شهرداری وارد می شود. از جمله: آسیب دیدن مکرر آسفالت، تخریب جدولهای کنار خیابان، آسیب دیدن تاسیسات و آسیب به زیبایی شهر و … انتقال کمربندی به خارج از شهر علاوه بر اینکه موجب زیبایی، امنیت و خلوت شدن خیابانها می شود از سوی دیگر صنایع آلاینده نظیر تعمیرگاه ها و صافکاری ها را نیز به خارج شهر منتقل خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، از هر کسی راجع به فلسفه وجود کمربندی سئوال شود به طور قطع خواهد گفت کمربندی همانطور که از نامش بر می آید باید از اطراف شهر بگذرد اما در شهرستان دورود کمربندی از وسط شهر می گذرد به طوریکه امنیت و آسایش مردم را به خطر انداخته است.

این معضل از زمانی که جاده ازنا – شازند مورد بهره برداری قرار گرفت و رانندگان به دلیل کاهش مسافت و نبودن گردنه های صعب العبور این مسیر را انتخاب کرده اند بیشتر خود را نشان می دهد.

تصادفات عابران پیاده محصول عبور کمربندی از مرکز شهر

این موضوع جدا از اینکه به عنوان یک فرصت برای ایجاد مشاغل جدید در راستای سرویس دهی به رانندگان حائز اهمیت است اما به دلیل عبور از مرکز شهر مخاطرات گوناگونی را برای ساکنان پرجمعیت این منطقه ایجاد کرده است به نحوی که در سالهای اخیر به تعداد تصادفات و در نتیجه افزایش میزان خسارات جانی ومالی افزوده شده است.

اهمیت موضوع احداث کمربندی جدید به عنوان یک ضرورت اکنون به یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان شهرستان دورود تبدیل شده تا جایی که مسئولان این شهرستان در اظهارات مختلف خواهان ساماندهی این وضعیت شده اند.

خوشبختانه موضوع چهار خطه کردن جاده دورود به سمت داران و به تبع آن ایجاد جاده جدید کمربندی دورود در سفر دور اول ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یکی از مصوبات سفر تائید و به مرحله اجرا درآمده که در سالهای اخیر پیشرفت مناسبی داشته است.

اگرچه موضوع احداث کمربندی دورود بارها در شورای ترافیک شهرستان دورود مطرح و ضرورت ایجاد آن یادآوری شده است اما متاسفانه به موازات اجرای عملیات چهار خطه کردن دورود به داران اقدام خاصی درجهت عملیاتی شدن کمربندی دورود صورت نگرفته است.

به هر حال قرار گرفتن در مسیر تهران – خوزستان و خوزستان – اصفهان نعمت ارزشمندی برای شهر دورود است که با برنامه ریزی صحیح می تواند منبع خیر و برکت و ایجاد اشتغال شود.

اما از سوی دیگر عبور کمربندی از وسط شهر دورود مشکلات فراوانی برای مردم دورود به وجود آورده است به گونه ای که مردم این موضوع را اولین و مهمترین مشکل شهر می دانند.

شهروندان دورودی: وجود کمربندی موجب مخاطرات جانی شهروندان شده است

یکی از شهروندان دورودی در این رابطه به خبرنگار مهر در شهرستان دورود گفت: وجود کمربندی در وسط شهر شلوغی و ترافیک بیش از حدی به وجود آورده است.

علی اکبر لیریایی ادامه داد: این کمربندی علاوه بر آلودگی صوتی و آلودگی های دیگر موجب ایجاد مخاطرات جانی و مالی برای راننده ها و عابرین پیاده به ویژه دانش آموزانشده است.

 

وی با یادآوری اینکه محل زندگی اش در حاشیه کمربندی دورود است، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی محل زندگی ما به کمربندی از نزدیک شاهد وضعیت آشفته ترافیک و تردد هستیم.

این شهروند با اشاره به وعده های مسئولان برای رفع این معصل ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

یکی دیگر از شهروندان دورودی معتقد است که کمربندی مهمترین معضل شهر دورود است.

وی با بیان اینکه خیابانهای اصلی شهر ما محل رفت و آمد ماشینهای سنگین اصفهان، خوزستان و تهران شده است، ادامه داد: وجود این همه ماشینهای سنگین مشکلات بی شماری برای مردم بوجود می آورد.

کمربندی سالانه دو میلیارد تومان به شهرداری خسارت وارد می کند

شهردار دورود نیز در این رابطه به خبرنگار مهر در شهرستان دورود گفت: وجود کمربندی در وسط شهر سه زیان عمده برای شهروندان و شهر دورود دارد.

منوچهر حاجیوند ایجاد خطرات جانی را یکی از مشکلات این کمربندی در سطح شهر دورود دانست و افزود: متاسفانه به دلیل عبور این کمربندی معمولا شاهد تصادفات ناگوار و از دست دادن جان و مال مردم هستیم.

 

وی افزایش ترافیک، آلودگی صوتی و آلودگی محیط زیست شهری را از دیگر مشکلات ناشی از عبور این کمربندی از مرکز شهر ارزیابی کرد و بیان داشت: عبور کمربندی از وسط شهر دورود به شدت چهره شهر را تخریب می کند.

شهردار دورود با بیان اینکه عبور ماشینهای سنگین از وسط شهر موجب وارد آمدن خسارات زیادی به تاسیسات شهری و شهرداری شده است، ادامه داد: به دلیل تردد ماشن های سنگین از وسط شهر و از مسیر کمربندی هر ساله بیش از دو میلیارد تومان خسارات به تاسیسات شهری و شهرداری وارد می شود.

حاجیوند با تاکید بر اینکه شهرداری دورود از روند موجود هم ناراضی است و هم شاکی، افزود: آسیب دیدن مکرر آسفالت، تخریب جدولهای کنار خیابان، آسیب دیدن تاسیسات و آسیب به زیبایی شهر و … از جمله خساراتی است که بر اثر عبور کمربندی از وسط شهر دورود به شهرداری وارد می شود.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال کمربندی به خارج از شهر جزو مصوبات سفرهای ریاست جمهوری است ابراز امیدواری کرد که این مشکل به زودی توسط مسئولان راه و ترابری استان رفع شود.

کارهای مطالعاتی برای احداث کمربندی پایان یافته است

معاون فرماندار شهرستان دورود نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در دورود با اشاره به ارائه طرح اولیه برای ایجاد کمربندی جدید، اظهار داشت: مسیر اولیه کمربندی دورود به علت اینکه در ده یا پانزده سال بعد بار دیگر داخل حریم شهری واقع می شد، مورد حمایت مسئولان دورود قرار نگرفت.

حسن احمدی ادامه داد: با توجه به این امر پیشنهاد داده شد که مسیر دورتری برای احداث کمربندی جدید انتخاب شود و هم اکنون کارهای مطالعاتی این طرح پایان یافته است که پس از تایید کارشناسان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین استانی و شهرستانی به طور جدی پیگیر این موضوع هستند، ابراز امیدواری کرد که به زودی این مشکل مردم شهرستان دورود مرتفع شود.

به هر حال انتقال کمربندی به خارج از شهر علاوه بر اینکه موجب زیبایی، امنیت و خلوت شدن خیابانها می شود از سوی دیگر صنایع آلاینده نظیر تعمیرگاه ها و صافکاری ها را نیز به خارج شهر منتقل خواهد کرد.

همچنین با توجه به سابقه تصادفات رانندگی عابران پیاده در مسیر این کمربندی به نظر می رسد تامین جانی مردم شهر دورود به ویژه دانش آموزانی که برای رفتن به مدرسه از این مسیر عبور می کنند نیازمند اتخاذ تصمیمات اصولی است.

به هر حال امروز یکی از مهمترین مطالبات شهروندان دورودی انتقال کمربندی دورود از مرکز این شهر است که مسئولان در راستای تحقق این امر که یکی از مصوبات هیئت دولت نیز است باید گامهای موثری بردارند.

Advertisements

1 دیدگاه برای «کمربندی سالانه دو میلیارد تومان به شهرداری دورود خسارت وارد می کند»

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.