كارنامه سفرهاي استاني احمدي نژاد در شهرستان دورود

 ايرنا: استان لرستان ازمناطق محروم كشوراست و بخش زيادي از اين محروميت ناشي از كم كاري و بي‌توجهي دولت‌هاي گذشته براي تامين و توسعه زيرساخت‌هاي لازم براي رشد و آباداني اين استان است. روزانه ‪۲۰هزار وسيله نقليه سنگين از داخل شهر دورود عبور مي كنند. به دليل نبود مسير مناسب كنارگذر (كمربندي)، ساكنين دورود روزانه شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگواري در اين محورهستند كه سفر هيات دولت به اين منطقه و درك شرايط خاص آن، سبب شد تا طرح احداث كنارگذر و آزادراه دورود – ازنا مصوب شود

آسايش و امنيت بهترين ارمغان اجراي طرح كنارگذر شهر دورود و تكميل طرح آزادراه چهارخطه دورود – ازنا(داران- دورود) براي مردم منطقه است.

استان لرستان ازمناطق محروم كشوراست و بخش زيادي از اين محروميت ناشي از كم كاري و بي‌توجهي دولت‌هاي گذشته براي تامين و توسعه زيرساخت‌هاي لازم براي رشد و آباداني اين استان است.

با اينكه درگذشته اقداماتي براي توسعه و پيشرفت لرستان در راستاي محروميت زدايي ازچهره اين استان انجام شده، اما اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي زمينه ساز توسعه مانند راههاي ارتباطي،ريلي، بزرگراهها، و خطوط هوايي كمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

با شروع به كاردولت نهم و آغاز سفرهاي استاني دولت ،اجراي طرح‌هاي مهم و پروژه‌هاي اثرگذار به ويژه در حوزه تامين و توسعه زيرساخت‌هاي لازم در دستور كار دستگاه‌هاي اجرايي قرار گرفت.

انجام دوسفراستاني هيات دولت به لرستان سبب شد تا دولتمردان ازنزديك با تنگناها، مشكلات ، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان در حوزه‌هاي مختلف آشنا شوند .ثمره اين حضور، تصويب طرح‌هاي مهم براي محروميت زدايي از چهره اين استان بود.

در دو سفر استاني هيات دولت به لرستان، ‪ ۳۵طرح در بخش راه ، توسعه و تامين زيرساخت‌هاي محورهاي ارتباطي استان به تصويب رسيد .

تكميل و بهره برداري از طرح احداث محور چهار خطه دورود – ازنا (داران – دورود) با مسافت ‪ ۴۲كيلومترازجمله مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت به لرستان است كه اجراي اين طرح ملي از سال ‪ ۸۵آغاز و با ‪ ۶۵درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجراست.

به گفته مدير كل راه و ترابري استان لرستان، تاكنون ‪ ۲۰۰ميليارد ريال براي اجراي اين طرح هزينه شده كه ‪ ۳۵كيلومتر از اين مسير به بهره برداري رسيده است.

عباس رضايي افزود: اعتبار كامل براي اجراي اين طرح ‪ ۳۵۰ميليارد ريال برآورد شده كه با اجرا و بهره برداري از آن مشكلات اين مسير رفع مي‌شود.

وي ادامه داد : براساس مصوبه سفر دوم هيات دولت به لرستان مبلغ ‪۱۰۰ ميليارد ريال براي تكميل طرح احداث باند دوم محورارتباطي داران به دورود اختصاص داده شد كه اجراي آن نقش موثري در كاهش حجم ترافيك وجلوگيري ازسوانح رانندگي دارد.

رضايي گفت: در سفر استاني دولت نهم به لرستان مصوبه‌اي نيز در خصوص اجراي محور ارتباطي كنارگذر شهر دورود تصويب شد كه با اجراي آن مسير فعلي شهر دورود كه از مسيرهاي پرتردد با حجم بالاي ترافيكي در منطقه است، ساماندهي مي شود.

مدير كل راه و ترابري لرستان افزود: تردد روزانه ‪ ۲۰هزار وسيله نقليه سنگين در اين مسير مشكلاتي را براي شهروندان به همراه داشته است .

وي با اشاره به اينكه طرح مطالعاتي اين پروژه انجام شده اما وجود معارضان محلي در مسير اجراي طرح سبب كندي اجراي اين طرح است ،گفت :مقرر شد براي اجراي اين طرح و احداث محور كنارگذر در دورود، مسير ديگري نيز مورد مطالعه قرار گيرد كه مشكلات كمتري داشته باشد.

رضايي افزود: مردم شهرستان دورود معتقدند با اجرايي شدن مصوبه هيات دولت ، يكي از مطالبات جدي و معوقه سال‌هاي گذشته آنان محقق خواهد شد.

به گفته شهروندان دورودي، اقدامات دولت‌هاي نهم و دهم براي حل مشكل قديمي راههاي استان لرستان به ويژه در شهرستان‌هاي مانند دورود و ازنا ستودني است و اجراي اين طرح‌ها موجب تقويت روحيه اميد در منطقه براي تلاش در جهت توسعه و عمران اين استان است.

يك شهروند دورودي گفت: محور ارتباطي دورود به ازنا و جاده قديمي كمربندي شهر دورود يكي از محورهاي پرحادثه اين استان بود كه مصوبه هيات دولت براي ايجاد آزادراه در اين مسير و احداث و توسعه كمربندي شهر، سبب به فراموشي سپردن خاطرات تلخ جاده‌اي اين منطقه خواهد شد.

محمود سالاروند افزود: توسعه و ايجاد راههاي ارتباطي مناسب در شهرستان دورود، موجب شكوفايي اين منطقه خواهد شد.

وي با بيان اينكه قبل از دولت نهم براي تامين و توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي اين شهرستان، اقدام موثري انجام نشده بود، گفت: دولت نهم با انجام سفرهاي استاني، گام بلندي براي توسعه راههاي ارتباطي استان لرستان به ويژه شهرستان دورود برداشته است.

يكي ديگراز اهالي شهرستان دورود نيز گفت: متاسفانه به دليل نبود مسير مناسب كنارگذردراين شهر، ساكنين اين شهرستان روزانه شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگواري در اين محور بودند كه سفر هيات دولت به اين منطقه و درك شرايط خاص آن، سبب شد تا طرح احداث كنارگذر و آزادراه دورود – ازنا مصوب شود.

داوود مريدي افزود: سفرهاي استاني هيات دولت به ويژه در استان‌هاي محرومي مانند لرستان، تاثيرات فراواني داشته و بستر لازم براي ايجاد تحولي عظيم در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي استان كمتر توسعه يافته لرستان، فراهم شده است .

وي تاكيد كرد: چهار خطه كردن محورهاي ارتباطي، ايجاد كنار گذرهاي مناسب ، افزايش ضريب ايمني راهها و كاهش چشمگير حوادث و تلفات جاده‌اي در لرستان از جمله دستاوردها و بركات فعاليت مستمر دولت نهم و مجموعه اجرايي استان است.

زهرا اسماعيلي ديگر شهروند دورودي گفت: به دليل تردد خودروهاي سنگين از داخل شهركه ناشي از نبود مسير كنارگذر مناسب دراين شهر است، مشكلاتي بسياري براي مردم ايجاد شده و خانواده‌ها همواره نگران فرزندان خود هستند وي افزود: با احداث كنارگذردراين شهر واحداث آزادراه در مسير ارتباطي دورود به ازنا، آرامش، رفاه و امنيت به اين شهر برگشته است .

هيات دولت در سفرهاي استاني خود به لرستان علاوه بر تصويب چند طرح جديد براي توسعه راههاي ارتباطي اين استان، اعتبار و امكانات ويژه‌اي را هم براي پيگيري طرح‌هاي نيمه كاره و رها شده از گذشته اختصاص داد.

تكميل و توسعه پروژه محور چهارخطه دورود به ازنا و ايجاد كنارگذر در اين محور ،احداث و تكميل پروژه‌هاي مهمي مانند آزاد راه خرم آباد – پل زال ، محورهاي چهارخطه ها(آزادراه) در مسيرهاي منهتي به مركز استان، رفع نقاط حادثه خيز، تعريض راهها و انجام عمليات‌هاي راهداري در طول محورهاي ارتباطي لرستان از جمله اقدامات موثري است كه از ابتداي فعاليت دولت نهم در سطح استان لرستان آغاز شده و ادامه دارد.

در همين زمينه در لرنا بخوانيد:

انتقاد مردم دورود از اجرايي نشدن مصوبات سفرهاي احمدي نژاد

Advertisements

10 دیدگاه برای «كارنامه سفرهاي استاني احمدي نژاد در شهرستان دورود»

  1. اما در ارتباط با جاده چهار خطه دورود – ازنا بسيار كار ارزشمندي بوده است و تنها مشكلي كه از زبان رانندگان شنيده ميشود اين است كه ورودي اين جاده چهارخطه به دورود روشنايي ندارد و در شب بسيار خطرناك است مخصوصا براي ماشينهاي غريبه كه قصد عبور از دورود را دارند . پيشنهاد ميشود كه در اين مسير مثل جاده بروجرد روشنايي براي شب نصب كنند و يا حتي الامكان تا محدوده شركت داماش روشنايي نصب كنند.

  2. كارخانه شيشه فلوت قزوين تقريبا با فاز چهار سيمان دورود همزمان بودند و ان كارخانه در قزوين به توليد رسيد ولي متاسفانه در دورود حتي يك درصد هم پيشرفت نداشته است. من باز هم بعنوان كسي كه در صنعت سيمان كار ميكنم بيد عرض كنم كه مشكلات لرستان و مخصوصا دورود تنگ نظري و كوتاه بيني و باند بازي است كه خود از مصاديق بارز بيفرهنگي خيليها كه در اين شهر زندگي ميكنند ميباشد.

  3. عزيزان اگر كشور را يك كلاس درس فرض كنيم و سي استان كشور را 30شاگرد ان فرض كنيم انگاه ميتوان گفت كه حكومت حكم معلم را براي ان كلاس دارد و اين همان معلميست كه به همه شاگردها يك درس را ارائه ميدهد . حال يك شاگرد زرنگ و درس خوان و مقيد است و و حداكثر بهره را از كلاس (حكومت) ميبرد و معلم نيز بيشتر مشتاق ميشود كه به او مطلب عرضه كند ولي متاسفانه در همان كلاس شاگردان تنبلي هستند كه نه تنها به دنبال بهره وري از كلاس نيستند (حكومت) بلكه به دنبال فرار از كلاس و تعطيلي كلاس و يا به عبارتي از دست دادن فرصتها هستند (استان لرستان) حال اگر به وجدانمان مراجعه كنيم و خودمان را بجاي ان معلم (دولت)بگذاريم چه تصميمي ميبايست در ارتباط با اين شاگرد بگيريم؟ هر جوابي كه در ذهن شما خواننده عزيز نقش ببندد ان جواب دواي درد معضلات لرستان است.به اميد جهش فكري و فرهنگي براي اين شاگرد!!

  4. يكي از تجارب موفق در استان لرستان پروژه ازاد راه خرم اباد – پل زال بود كه با وجود عظمت و پيچيدگي ان به ثمر نشست و وجه تمايز ان با ساير پروژه ها اين بود كه نصف اعتبار ان ملي بود . من فكر ميكنم براي اينكه در اين استان نيز صنعت رو به شكوفايي برود يكي از گزينه هاي ان اين است كه بودجه صنعت در غالب بودجه ملي به استان تعلق گيرد كه مانند پروژه مذكور ضمانت اجرايي داشته باشد.

  5. اما مطلبي ديگر بايد به عرض برسانم ادامه جاده چهارخطه ازنا-شازنده كه در ادامه جاده دورود – ازنا و به سمت اراكه. همه ترافيك و مشكلاتي كه قبلا در جاده دورود-ازنا بود به اين جاده منتقل شده و گاها شاهد تصادفات و تلفات در اين جاده هستيم ( مثل حالت قديم دورود-ازنا)و اين در حاليست كه چهارخطه كردن ان در سفر رياست جمهور به لرستان به تصويب رسيده است و تا حالا كوچكترين پيشرفتي نداشته.

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.