عكس هايي از دره دايي اليگودرز (دره شاتخت)

    

محمد گائيني
: خیلی سعی کردم تعداد عکس ها کم باشه اما هر کاری کردم دلم نیومد، عكسها و گزارش را در ادامه همين مطلب ببينيد  

 

————————-متن كامل ———————–
(خیلی سعی کردم تعداد عکس ها کم باشه اما هر کاری کردم دلم نیومد زیبایی های منطقه رو با هم به تماشا ننشینیم)

وقتی کوچکتر بودم فکر می کردم تصویر حرکت و کوچ عشایر رو فقط میشه تو عکس های کتاب ها دید اما امروز خوشحالم که باز هم طعم زندگی را با چشمانم حس می کنم

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

طبیعت زیبای لرستان و کوه های پوشیده از برف گرین کوه در دورتر…

دره شاتخت لرستان - محمد گائینی

دو چشم برای دیدن این همه زیبایی کمه…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

کودکانی عشایری که مجبورند خیلی زود بزرگ شوند…

کودکان عشایر - محمد گائینی

نزدیک ظهر به سیاه چادرهای عشایری رسیدیم که از خوزستان کوچ کرده بودند و از گروه ما با نان تازه و دوغ گوسفندی پذیرایی کردند…(عجب دوغ حقی بود – بوی گوسفند رو به خوبی حس می کردی)

عشایر لرستان - محمد گائینی

استقبال سگ های نگهبان سیاه چادرها هم در نوع خودش جالب بود. واق واق یکیشون کافی بود تا بقیه سگ ها از هر گوشه ای به حالت آماده باش در بیان. این دفاع اون ها حدود ۱۰ دقیقه ما رو در جای خودمون میخکوب کرد!

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی 

یه تجربه شخصی به من میگه که هر وقت می خواستید به مناطقی این چنین سفر کنید که مورد لطف مردم محلی قرار میگیرید، یه سوغاتی از شهر خودتون به همراه داشته باشید تا علاوه بر شاد کردنشون، به نوعی لطفشون رو جبران کرده باشید.

 كوه هاي زيباي زاگرس - محمد گائینی

عبور از رودخانه پر آب و تگری…!

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

 وقتی پا توی این رودخانه بذاری سرمای برف های اشتران کوه رو به خوبی حس می کنی…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

این طور که به نظر میاد امسال برای گروه ما سال عبور از تنگه های زاگرسه! بعد از تنگه ارغوان، تنگه بهرام چوبینه، تنگه رازیانه و تنگه زینگان این هم یه تنگه جدید که فکر کنم با توجه به بکر بودن مسیر کمتر کسی از داخل اون عبور کرده باشه…

تنگه ای در دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

کشف غاری کوچک در ورودی تنگه…

غار در دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

زا به راه کردن خفاش های ساکن غار توسط این آقا…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

موجودی کمیاب شبیه به گوژپشت دم دار(!) در حال ورود به تنگه…

تنگه ای در دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

به دلیل فشار زیاد آب و برای رعایت موارد ایمنی از طناب کمک گرفتیم…

دره شاتخت اليگودرز - محمد گائینی

کبوتری که درون تنگه و در جایی امن آشیانه کرده بود. پرنده بیچاره که فکرش رو هم نمی کرد کسی از اونجا رد بشه مات و مبهوت نظاره گر عبور ما بود. جالب این که با وجود این که ما از کنار او گذشتیم و سر و صدا هم داشتیم اما از جای خود تکان نخورد. علتش کاملا مشخصه: تخم هایی که زیرش بودند…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

مهندس وحیدشاد عزیز در حال تخلیه انرژی…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

این تصویر براتون آشنا نیست؟ اگه گفتین کجا دیدینش…؟

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

زندگی…

دره شاتخت اليگودرز - محمد گائینی

رقص گل ها…

گل های دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

و باز هم اين دوست هم پاي ما…

كفشدوزك - محمد گائینی

شیوه جدید برش هندوانه و تقسیم آن به تکه های مساوی…

 هندوانه خوران - محمد گائینی

کشف غاری دیگر در مسير دره دايي لرستان البته بدون پیمایش…

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

رنگین کمان در نزديكي الیگودرز در راه بازگشت…

رنگین کمان - محمد گائینی

از آن جایی که قرار نبود تو برنامه شرکت کنم، هیچ وسیله ای به همراه نداشتم اما به لطف دوستان تو  این عکس ثابت می شه که خیلی هم مجهز بودم

دره دايي اليگودرز - محمد گائینی

با تشکر از دوستانی که با وسایل و لباس های اضافه خود  به داد من رسیدند… !

منبع: وبلاگ ايران را بگرديم
http://beinabein.blogfa.com/post-56.aspx
 از جناب آقاي گائيني صميمانه تشكر مي كنيم

9 دیدگاه برای «عكس هايي از دره دايي اليگودرز (دره شاتخت)»

  1. سلام خسته نباشید اقای خدایی چند روزی بود وبلاگ رو به روز نکرده بودم رایانم خراب بود تا درستش کردم طول یرد اما دوباره فعا لیتمو بیشتر کردم با تشکر.

  2. از دیدگاه زنده و شوق سرشار عزیزان ممنونم
    ایران زیباست و باید این زیبایی به دید همه زیبا پسندان جهان درآید تا رزق مردم توسعه یابد و جهان از زیباییها بهره مند شود
    باید فکری کرد تا این نوع عکسهای زیبا در گردونه سایتهای پر بیننده جهان قرار گیرد
    ایرانیان با هم باشیم تا خدا به ما رو کند
    قربونتون
    علی پاریس

  3. سلام خیلی جالب بود- در صورت امکان مسیر دره های فوق را برام بفرستید-at.massoud61@yahoo.com

  4. سلا م خیلی ناز بود خوش به حالتون تواون حال وهوا هستین. قدرشو بدونین همیشه ادما همه چیزها رو ندارن.
    قدر چیزهای رو که دارید بدونید

  5. وبلاگتون خیلی قشنگه .ولی شاتخت نه و تخت شاه تلفظ درستشه. شاه تختو پاک کنید تا کسی بهتون نخندیده هر چند که من خیلی خندیدم

  6. ناصر :
    سلا م خیلی ناز بود خوش به حالتون تواون حال وهوا هستین. قدرشو بدونین همیشه ادما همه چیزها رو ندارن.
    قدر چیزهای رو که دارید بدونید

    امیر علی :
    وبلاگتون خیلی قشنگه .ولی شاتخت نه و تخت شاه تلفظ درستشه. شاه تختو پاک کنید تا کسی بهتون نخندیده هر چند که من خیلی خندیدم

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.