پيرزن دورودي به تنهايي از 1000 درخت ميوه نگهداري ميكند

جواهر رحيمي ساكن روستاي پشت قلعه دورود پيرزن حدود 60 ساله است كه به تنهايي از يك باغ با بيش از هزار درخت ميوه در كوه بابا هور دورود نگهداري مي كند… امسال خيلي تلاش كردم كه با سطل هم شده آب را به درختان برسانم اما حيف شد و چند صد درخت گردو و مو خشك شدند. من مجبورم هميشه به درختاني كه در مسير آب نيستند با سطل آب بدهم 

________________________________________________________

 

جواهر رحيمي ساكن روستاي پشت قلعه دورود پيرزن حدود 60 ساله ايست كه به تنهايي از يك باغ با بيش از هزار درخت ميوه در كوه بابا هور دورود نگهداري مي كند.سخت كوشي و همت والا و اراده مستحكم اين زن سالخورده و زحمت كش در كنار چالاكي روحيه و اميدواري به آينده از او يك شيرزن نمونه آفريده است.

جواهر رحيمي با لهجه بختياري مي گويد: تا قبل از فوت همسرم كار ما راحت بود اما حالا چندسالي است كه به تنهايي از اين باغ نوپا نگهداري مي كند. جواهر مي گويد دوتا از پسرهايم ازدواج كرده اند و يكي در نيروي انتظامي مشغول است و ديگري بنا است هر دو ازدواج كرده اندو دنبال كار و زندگي شان رفته اند، ديگر پسرم هم ديپلم گرفته و تهران يا جاهاي ديگر عملگي مي كند. از او مي پرسم بهتر نيست  درباغ به خودت كمك كند. در جواب مي گويد: نه چون هنوز خيلي مونده تا اين باغ ثمر بدهد درختان ما جوان هستند. من امسال فقط چند صندوق انگور برداشت كردم اگر خدا بخواهد و باران هم كافي باشد سال آينده ممكن است خيلي بيشتر برداشت كنيم تا چند سال آينده اين باغ مي تواند خرجي چند خانواده را هم بدهد اما الان سودي ندارد.

برايم جالب بود يك پيرزن اين قدر به آينده خوش بين و اميدوار باشد. جواهر از خشكسالي امسال گلايه داشت و مي گفت: امسال خيلي تلاش كردم كه با سطل هم شده آب را به درختان برسانم اما حيف شد و چند صد درخت گردو و مو خشك شدند. من مجبورم هميشه به درختاني كه در مسير آب نيستند با سطل آب بدهم مثلا گاهي روزانه به چند صد درخت را با سطل آبياري مي كنم.

جواهر مي گفت هيچ ارگاني از كار من حمايت نمي كند ما فقط چهار ميليون تومان وام گرفتيم كه الان بايد هشت ميليون تومان پس بدهيم و امسال به علت خشكسالي نتوانستيم و با ما همكاري كردند اگر به من كمك كنند مي توان باغم را گسترش بدهم كار من باعث سرسبزي و خرمي شهر دورود هم مي شود.

نویسنده: ...

اسفندیار خدایی ساکن لرستان تلفن: 09169626628

بیان دیدگاه