لرستان، موفق در تولید و پرورش بلدرچین

لرستان، با تولید 280 هزار قطعه بلدرچین در هر دوره، یکی از استانهای موفق کشور در تولید و پرورش این پرنده است. 4 واحد پرورش بلدرچین در شهرهای سلسله، دورود، ازنا و خرم آباد وجود دارد که سالانه 952 تن گوشت بلدرچین تولید می کنند.  اغلب تولید گوشت بلدرچین استان لرستان به استانهای دیگر صادر می شود. وجود آمینو اسیدها، امگا 3، آهن، ویتامنهای آ، ب، ث و میکرو المانها را از خواص منحصر به فرد گوشت بلدرچین محسوب می شود     

لرستان، با تولید 280 هزار قطعه بلدرچین در هر دوره، یکی از استانهای موفق کشور در تولید و پرورش این پرنده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: 4 واحد پرورش بلدرچین در شهرهای سلسله، دورود، ازنا و خرم آباد وجود دارد که سالانه 952 تن گوشت بلدرچین تولید می کنند.

رضاییان، در خصوص اعطاء تسهیلات بانکی از محل اعتبارات بنگاه های کوچک و زود بازده گفت: پارسال 3 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات برای احداث یک واحد پرورش بلدرچین به ظرفیت 54 هزار قطعه در شهرستان سلسله اختصاص یافت که در سال 88 نیز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان کمبودهایی در زمینه تولید گوشت مرغ داریم و در هر دوره سه ماهه مقدار 6 هزا ر و 400 تن گوشت مرغ را از سایر استانها وارد می کنیم گفت: اولویت را بر توسعه مرغداریها قرار داده ایم اما تولید بلدرچین نیز به نوبه خود در استان ما موفق بوده است.

رضائیان گفت: اغلب تولید گوشت بلدرچین استان لرستان به استانهای دیگر صادر می شود.

آرمین، کارشناس تغذیه، وجود آمینو اسیدها، امگا 3، آهن، ویتامنهای آ، ب، ث و میکرو المانها را از خواص منحصر به فرد گوشت بلدرچین عنوان کرد و گفت: مصرف گوشت این پرنده کوچک برای زنان باردار، تنظیم سیکل خواب، افزایش مقاومت بدن، تنظیم سیستم عصبی، قلبی و گوارشی، استحکام عضلات و استخوانها  و طراوت پوست صورت بسیار مفید است

یک فکر برای “لرستان، موفق در تولید و پرورش بلدرچین”

بیان دیدگاه