کائیدی: فرصت سوزی نکنیم، توجيه راه‌آهن لرستان، برنامه توسعه‌اي كشور است

کائیدی نماینده پلدختر: در صورتي كه تعامل ميان مسوولان و نمايندگان بيشتر شود مي‌توان با اولويت سه طرح راه‌آهن دورود – ازنا – اليگودرز – داران اصفهان و راه‌آهن دورود – بروجرد به غرب و راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – پلدختر – انديمشك را اجرايي كرد. متاسفانه هنوز ماده 32 راه‌آهن لرستان اخذ نشده و معاونت راهبردي رييس‌جمهوري و برخي از كارشناسان در حال پيگيري موضوع هستند كه با كمك نمايندگان در مجلس و استاندار لرستان مي‌توان اين مهم را محقق كرد  

نماينده مردم پلدختر در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعامل بيشتر ميان نمايندگان مردم در مجلس و استاندار لرستان باعث اجراي راه‌آهن لرستان مي‌شود.

«علي كاييدي»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، افزود: در صورتي كه تعامل ميان مسوولان و نمايندگان بيشتر شود مي‌توان با اولويت سه طرح راه‌آهن دورود – ازنا – اليگودرز – داران اصفهان و راه‌آهن دورود – بروجرد به غرب و راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – پلدختر – انديمشك را اجرايي كرد.

وي با اشاره به اينكه برخي معتقدند كه راه‌آهن لرستان توجيه اقتصادي ندارد، گفت: در حال حاضر بايد به فكر توسعه خط ريلي در استان باشيم چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري بايد به افق 1404 در راستاي توسعه كشور برسيم.

وي با تاکيد بر اينکه نمايندگان استان در بحث راه‌آهن نبايد فرصت‌سوزي کنند، تصريح كرد: متاسفانه هنوز ماده 32 راه‌آهن لرستان اخذ نشده و معاونت راهبردي رييس‌جمهوري و برخي از كارشناسان در حال پيگيري موضوع هستند كه با كمك نمايندگان در مجلس و استاندار لرستان مي‌توان اين مهم را محقق كرد.كاييدي افزود: براساس برنامه 1404، كشور بايد 30 هزار كيلومتر خط ريلي داشته باشد اين در حالي است كه اكنون 10 هزار كيلومتر راه‌آهن در كشور وجود دارد كه بايد با نگاه مثبت به اين موضوع، طرح توسعه راه‌آهن را در استان‌هاي مختلف كشور به خوبي اجرا كرد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مساله توجيه اقتصادي راه‌آهن لرستان مطرح نيست، گفت: بايد مساله توسعه توسط مسئولان مطرح شود چرا كه توجيه راه‌آهن استان برنامه توسعه‌اي كشور است كه بايد به رقم 30 هزار كيلومتري خطر ريلي برسيم.

نماينده مردم پلدختر در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورتي كه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد به پلدختر متصل شود سالانه دو ميليون تن بار از طريق اين خط ريلي جابه‌جا مي‌شود.

وي تصريح كرد: با توجه به وجود مجتمع فولاد، پتروشيمي خوزستان و پالايشگاه آبادان، اجراي اين راه‌آهن در لرستان توجيه اقتصادي دارد و بايد تمام تلاش خود را براي اخذ مجوز ماده 32 قانون برنامه توسعه كرد.

کاييدي با اشاره به اينكه بايد در اين زمينه فرصت‌سوزي نكنيم، گفت: ايجاد راه‌آهن لرستان به عنوان يك مطالبه واقعي مردم استان به شمار مي‌رود.

بیان دیدگاه