از تصفیه خانه فاضلاب دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر چه خبر؟

  مهدی اکبریان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان: بازنگری مطالعات تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر نیز شروع شده که با اختصاص بودجه لازم عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد. تصفیه خانه فاضلاب شهر خرم آباد در سه مدول با فرایند لاگون بی هوازی و لجن فعال جمعیتی را برابر350 هزارنفر پوشش می دهد. تصفیه خانه شهر بروجرد نیز با فرایند لجن فعال جمعیت 130 هزار نفری را تحت پوشش دارد. تصفیه خانه فاضلاب شهر پلدختر نیز با فرآیند برکه تثبیت با ظرفیت 40 هزار نفر در حال فعالیت است    

مهدی اکبریان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد در سخنانی با اشاره به وضعیت شبکه های جمع آوری فاضلاب شهرهای استان گفت: هم اکنون عملیات جمع آوری فاضلاب در برخی از شهرهای استان در حال حاضر فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهر خرم آباد در سه مدول با فرایند لاگون بی هوازی و لجن فعال جمعیتی را برابر350 هزارنفر پوشش می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان افزود: همچنین تصفیه خانه شهر بروجرد نیز با فرایند لجن فعال جمعیت 130 هزار نفری را تحت پوشش دارد.

اکبریان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر پلدختر نیز با فرآیند برکه تثبیت با ظرفیت 40 هزار نفر در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: بازنگری مطالعات تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر نیز شروع شده که با اختصاص بودجه لازم عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان همچنین در خصوص آبرسانی به مناطق تحت پوشش شرکت آبفا نیز عنوان کرد: تمام تلاش ما در طول تابستان بر این بوده است که هیچ جایی از مناطق تحت پوشش این شرکت با افت فشار و یا قطع آب مواجه نشود.

اکبریان یادآور شد: به رغم اینکه برخی تصور می کنند که استان لرستان با وجود چشمه ها و سرابهای فراوان هیچگاه دچار مشکل کم آبی نخواهد شد ولی متاسفانه با توجه به روند نزولی بارشها طی چند سال گذشته مشکلاتی برای تامین منابع آب در این استان به وجود آمده است.

2 دیدگاه برای «از تصفیه خانه فاضلاب دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر چه خبر؟»

  1. مسئولین محترم ملایر خواهشمندیم:

    مراسمی برای سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محسنی ملایری (ره) برگزار کنید.
    با نزدیک شدن به ۲۲ مهرماه پانزدهمین سالگرد عروج ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی محسنی ملایری(ره) مرجع تقلید بلند مرتبه ملایری که دارای ۱۴ حکم اجتهاد جداگانه بوده و تالیفات ارزشمند بسیاری نظیر تطبیق الادیان می باشد ، بجاست که مسئولین ملایر برای بزرگداشت ارتحال این عالم ربانی و گرانقدر که حق بسیاری بر گردن شیعیان نجف،ایران و مخصوصا مردم ملایر دارد یاد و خاطره این بزرگ مرد فراموش شده تاریخ ملایر را زنده نگاه داشته و ضمن معرفی این عالم بزرگوار جهان اسلام که متاسفانه این روزها با دلایلی مشکوک به دست فراموشی سپرده شده است ، مراسمی در خور شخصیت این بزرگوار تدارک ببیند و شما بزرگواران بعنوان متولی این امر با برگزاری یادمان و سالگردی مناسب در ۲۲ مهرماه موجبات رضایت مردم و شادی روح این بزرگوار را فراهم نماید و اندکی از خدمات این بزگوار نظیر تاسیس حوزه علمیه ملایر(باقریه سابق) را جبران نماییم.

    چه زیباتر است اگر به همت شما مسئولین برای بزرگداشت یاد و خاطره این بزرگ مرد تاریخ اسلام و تاریخ ملایر ، حداقل یکی از خیابانها یا میادین شهر ملایر را به نام معظم له نام گذاری نمایند تا یاد و خاطره این بزرگوار در گذر از تاریخ بدست فراموشی سپرده نشود.

    ۱۵ سال از ارتحال ملکوتی معظم له می گذرد و در این ۱۵ سال هرگز مراسمی برای بزرگداشت این بزرگمرد تاریخ اسلام، ایران و ملایر برگزار نشده است و امسال عاجزانه از شما می خواهم که یاد و خاطره این بزرگ مرد را به ملایریها برگردانید و نگذارید در گذر زمان این بزگوار و خدماتش بدست فراموشی سپرده شود.

  2. دوست عزیز ضمن تشکر از حسن نیت حضرتعالی در تاکید بر گرامیداشت مشاهیر دینی شایسته نبود که این موضوع را در ذیل مطلب فاضلاب درج نمایید.

بیان دیدگاه