چگونه با موبایل عکس را در وبلاگ منتشر کنیم؟

 اسفنديار خدايي: طي ماجراي جالبي موفق شدم با گوشي سوني اريكسون K800 عكس و مطلب را در وبلاگم (سلام دورود) بگذارم. شما هم مي توانيد با هزينه اي كمتر از ده تومان (صدريال) يك عكس را به همراه ده خط مطلب در وبلاگتان بگذاريد. به حكايت زير به دقت توجه كنيد: در پارک با يكي از دوستان نشسته بودم و با گوشي موبايلم ور مي رفتم. داشتم عكسهاي طبيعت لرستان را نگاه مي كردم. از روي كنجكاوي بر روي گزينه «ارسال عكس به وبلاگ» كليك كردم. چند لحظه بعد با ناباوري پيامكي دريافت كردم. در آن نوشته بود: «وبلاگ شما با موفقيت ساخته شد و عكس منتشر شد»     

—————— متن كامل ———————-

بطور اتفاقي موفق شدم با گوشي سوني اريكسون K800 عكس و مطلب را در وبلاگم (وبلاگ سلام دورود) بگذارم. شما هم مي توانيد با هزينه اي كمتر از ده تومان (صدريال) يك عكس را به همراه ده خط مطلب در وبلاگتان بگذاريد. به ماجراي زير به دقت توجه كنيد:

در پارک با يكي از دوستان نشسته بودم و با گوشي موبايلم ور مي رفتم. داشتم عكسهاي طبيعت لرستان را نگاه مي كردم. يك عكس زيبا را انتخاب كردم و روي گزينه «بيشتر» كليك كردم. گزينه ارسال را انتخاب كردم. چند گزينه براي ارسال عكس وجود داشت: ارسال به ايميل، ارسال به وبلاگ و ارسال با بلوتوث. از روي كنجكاوي بر روي گزينه «ارسال به وبلاگ» كليك كردم. يك صفحه باز شد. بالاي صفحه نوشتم پريزكوه و زير عكس هم نوشتم طبيعت لرستان. سپس روي گزينه انتشار كليك كردم.

چند لحظه بعد با ناباوري پيامكي از بلاگر برايم آمد. در آن نوشته بود: «وبلاگ شما با موفقيت ساخته شد. آدرس وبلاگ شما مثلا www.123yhut.blogspot.com است. كلمه عبور شما هم فلان… است. با كامپيوتر به تنظيمات وبلاگتان برويد و تنظيمات لازم رادر www.go.blogger.com انجام دهيد» ابتدا باورم نمي شد. مگر ممكن است به اين راحتي وبلاگ بسازم و عكس را در آن بگذارم؟ ناگهان به خاطرم آمد كه نكند خانه خراب شدم و شارژ پولي موبايلم به خاطر اين عكس تمام شده باشد. ميزان شارژ موبايلم را بررسي كردم، ديدم فقط حدود ده تومان براي ايجاد وبلاگ و ارسال عكس هزينه شده است. با عجله به خانه آمديم و به سراغ كامپيوترم رفتم و آدرسي كه بلاگر به من پيامك زده بود را امتحان كردم. ديدم بله وبلاگ من واقعا ساخته شده بود و عكسي كه در موبايلم بود در وبلاگ جلوي چشم خودم ديدم. قبلا در بلاگر (يا همان بلاگ اسپات) وبلاگ داشته ام و با آن آشنا بودم. به ادرسي كه در پيامك آمده بود يعني (www.go.blogger.com) رفتم و پاسوردي كه در پيامك به دستم رسيده بود را وارد كردم. جي ميلي كه داشتم را با موفقيت معرفي كردم.

سپس به www.blogger.com رفتم و با وارد كردن آدر س جي ميل و پاسورد آن مثل هميشه وارد اكانت خودم در بلاگر شدم و ديدم وبلاگ ياد شده واقعا در ليست در كنار وبلاگ ديگر من هست. برايم سوال بود من كه نمي خواهم دو وبلاگ داشته باشم. چي مي شد اگر اين عكس ها و مطالبي كه با موبايل ارسال مي كنم به وبلاگ اصلي من يعني وبلاگ سلام دورود www.salamdorood.blogspot.com   مي شد. وارد تنظيمات شدم و ديدم كه اين هم شدني است. در قسمتي از تنظيمات آمده است كه مطالب ارسالي موبايل شما بر كدام وبلاگتان منتشر شود. با خوشحالي وبلاگ سلام دورود را انتخاب كردم. چند دقيقه بعد وارد وبلاگ سلام دورود شدم و ديددم بله عكسهايي كه با موبايل در وبلاگ منتشر كرده ام همگي به سلام دورود منتقل شده اند. چند بار ديگر عكسهايي ديگر را هم با موبايل امتحان كردم و ديدم عكسها واقعا به وبلاگ سلام دورود منتشر مي شوند. بله من واقعا توانستم عكسها را با موبايل در وبلاگم بگذارم و آن هم در وبلاگ اصلي ام.

 

مراحل ارسال عكس بوسيله موبايل در وبلاگ

1- فقط برخي گوشي ها مثل سوني اريكسون K800 امكان ارسال عكس به موبايل را دارند. به گوشي خود دقت كنيد آيا در گزينه هاي عكس كلمه ارسال به وبلاگ موجود است يا خير. سيمكارت شما هم لابد بايد ايرانسل باشد وگرنه گوشي هاي دولتي كه به موايل متصل نيستند. (شايد موبايل دولتي ايران تنها شركتي است كه امكان اتصال كاربران به اينترنت را فراهم نمي كند)

2- بهتر است ابتدا حجم يا اندازه عكس را كوچكتر كنيد. مثلا در سوني اريكسون وفتي بر روي عكس زوم مي كنيد و سپس مي خواهيد آن را ذخيره كنيد از شما پرسيده مي شوند آيا مي خواهيد با اندازه واقعي يا متوسط يا كوچك آن را ذخيره كنيد؟ و شما بهتر است براي آنكه شارژ هزينه كمتري بدهيد انازه كوچك يا متوسط را انتخاب كنيد تا عكس سبكتر باشد و ارزانتر ارسال شود. برخي گوشيهاي موبايل هم امكان ويرايش عكس و كم كردن حجم آن را دارند..

3- بر روي گزينه ارسال به وبلاگ كليك كنيد و در صفحه اي كه باز مي شود در بالاي عكس عنوان مطلب را بنويسيد و در زير عكس هر چه مي خواهيد توضيحات يا مقاله خود را درج كنيد. سپس بر روي گزينه انتشار كليك كنيد. اگر اولين يا دومين بار باشد كه عكس ارسال مي كنيد براي شما يك پيامك مي آيد با مضموني شبيه اين: «وبلاگ شما با موفقيت ساخته شد. آدرس وبلاگ شما مثلا www.123yhut.blogspot.com است. كلمه عبور شما هم فلان… است. با كامپيوتر به تنظيمات وبلاگتان برويد و تنظيمات لازم رادر www.go.blogger.com انجام دهيد» توضيح اينكه بلاگر (يا بلاگ اسپات) سيستم وبلاگ نويسي گوگل است و همانند وردپرس در رده اول وبلاگ نويسي دنيا است.

4- سپس شما با كامپيوتر به آدرس www.go.blogger.com برويد و پاسوردي كه در بلاگر برايتان ارسال كرده است وارد كنيد. سپس ايميل (جي ميل) خود را وارد كنيد و به صفحه اول بلاگر برويد. و پس از عبور نام كاربري شما كه همان آدرس ايميلتان است و پاسورد ايميلتان را وارد كنيد.

5-  پس از ورود به صفحه مديريت به تنظيمات وبلاگ تان برويد و وبلاگ اصلي ديگري اگر داريد را به جاي وبلاگي كه بطور اتفاقي از طريق ارسال اولين مطلب شما بطور اتوماتيك ساخته شده است معرفي كنيد. زبان وبلاگ را فارسي مي كنيد تا از راست به چپ نوشته شود. از حالا به بعد عكس و مطلب ارسالي شما در وبلاگ اصلي تان منتشر مي شود. هيچ نيازي به پاسورد هم نداريد و عكس و مطلب شما با گوشي خودتان به راحتي و با كمترين هزينه در وبلاگتان منتشر مي شود. اين امكان هم وجود دارد كه وبلاگتان را گروهي كنيد يعني كاري بكنيد كه عكسها و مطالب گوشي دوست شما هم در وبلاگ شما منتشر شود. و بدون نياز به كامپيوتر عكس و مطلب تان را حتي در كوه و مسافرت يا داخل اتوبوس و در اوقات فراغت به وبلاگتان ارسال كنيد.

3 دیدگاه برای «چگونه با موبایل عکس را در وبلاگ منتشر کنیم؟»

  1. يه سوال , فقط ميتونم تصوير ومتن توي وبلاگ بزارم 😛

بیان دیدگاه