زلزله‌ 4.9 ريشتری دورود را لرزاند / 119 نفر زخمی شدند /هزاران خانه آسیب دید

 زلزله‌اي به بزرگاي 4.9 ريشتر در ساعت 7 و 22 دقيقه امروز شنبه 15 آبان منطقه درود استان لرستان را لرزاند. اين زلزله در فاصله 17 كيلومتري دورود، 17 كيلومتري سپيد دشت و 26 كيلومتري زاغه اتفاق افتاده است. به گفته فرماندار شهرستان دورود  ‪ 119‬نفر بر اثر زلزله صبح امروز اين شهرستان مجروح شدند  تقریبا تمام خانه های محله های نود متری، الغدیر، هشتصد دستگاه و کوی ایثار دورود از این زلزله خسارت دیده اند. سایر مناطق دورود خسارتهای کمتری دیده اند      

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري فارس، زلزله‌اي به بزرگاي 4.9 ريشتر در ساعت 7 و 22 دقيقه امروز شنبه 15 آبان منطقه درود استان لرستان را لرزاند.

اين زمين‌لرزه در موقعيت جغرافيايي 33.37 درجه شمالي و 48.94 درجه شرقي و در عمق 5 كيلومتري زمين رخ داده است.

اين زلزله در فاصله 17 كيلومتري دورود استان لرستان، 17 كيلومتري سپيد دشت و 26 كيلومتري زاغه اين استان اتفاق افتاده است.

  به گزارش مهر معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به جزئیات زلزله امروز صبح دورود گفت: جنبانی گسل جوان زاگرس زلزله ای در غرب دورود با بزرگای 7/4 ریشتر ایجاد کرد.

دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه این زلزله در غرب دورود رخ داد افزود: این زلزله در ساعت 7 و 22 دقیقه صبح امروز شنبه با بزرگای 7/4 ریشتر به وقوع پیوست. 

وی مکان دقیق این زلزله را در غرب دورود دانست و ادامه داد:  این زلزله در مرکز «فرادیواره» گسل اصلی جوان زاگرس واقع شده است.
 
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله با اشاره به جزئیات زلزله دورود لرستان خاطرنشان کرد: این زلزله احتمالا مربوط به جنبایی  گسل جوان زاگرس یا یکی از گسلهای رده دوم وابسته با سامانه گسل اصلی جوان زاگرس است.
 

ذبیح الله سیاهپوش در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: از این تعداد مجروح 78 نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 26 نفر از مجروحان زلزله صبح امروز در بیمارستان شهرستان دورود بستری هستند و حال عمومی همه آنها مطلوب گزارش شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان که در منطقه حضور دارد، وضعیت شهرستان دورود را عادی خواند و یادآور شد: خوشبختانه با مدیریت خوب فرمانداری دورود هم اکنون مشکل حادی در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش مهر، زلزله ای به شدت 4.9 ریشتر در ساعت هفت و 22 دقیقه و 20 ثانیه صبح امروز (شنبه) در شهرستان دورود رخ داد و موجب ترس مردم این شهرستان شد.

به دنبال این زمین لرزه نسبتا شدید همچنین یک زمین لرزه کوچک دیگر نیز شهرستان دورود را دوباره لرزاند که این زلزله در ساعت هفت و 52 دقیقه صبح شنبه به وقوع پیوست و دارای شدت 2.7 ریشتر بود.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان دورود گفت: ‪ 119‬نفر بر اثر زلزله صبح امروز اين شهرستان مجروح شدند كه از اين تعداد ‪ 25‬نفر براي درمان در بيمارستان بستري هستند و ‪ 94‬مجروح ديگر به صورت سرپايي مداوا شدند.

یک فکر برای “زلزله‌ 4.9 ريشتری دورود را لرزاند / 119 نفر زخمی شدند /هزاران خانه آسیب دید”

بیان دیدگاه