کارخانه تولید منیزیم در ازنا ساخته می شود

26326679856hکلنگ کارخانه تولید منیزیم در کنار کارخانه فروآلیاژ شهرستان ازنا به زمین شده شد. صابری استاندار لرستان گفت: بهره برداری از این کارخانه تا دهه فجر سال آینده در مرحله اول 6 هزار تن شمش منیزیم وارد بازار مصرف خواهد شد.

 

سید حسین صابری در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، اظهار داشت: کلنگ این کارخانه در طول هفته جاری در کنار کارخانه فروآلیاژ شهرستان ازنا به زمین شده شد.

وی یادآور شد: با بهره برداری از این کارخانه در مرحله اول 6 هزار تن شمش منیزیم وارد بازار مصرف خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه 51 درصد سرمایه گذاری این طرح توسط بخش خصوصی و مابقی توسط بخش دولتی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: کارخانه تولید و فرآوری شمش منیزیم شهرستان ازنا تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

صابری خاطر نشان کرد: اهمیت کارخانه تولید منیزیم شهرستان ازنا از آن جهت است که در حال حاضر منیزیم مورد نیاز کشور با قیمت های بالا از خارج تامین و وارد می شود که در صورت بهره برداری از این طرح بزرگ صنعتی بخش عمده ای از نیاز کشور به منیزیم مرتفع خواهد شد.

وی همچنین ضمن تشریح مصارف مختلف منیزیم به برخی کاربرد آن در صنایع عمرانی، کشاورزی، شیمیایی، ریخته گری و موشک سازی، کمک به

5 دیدگاه برای «کارخانه تولید منیزیم در ازنا ساخته می شود»

  1. انشائ … که مانند طرح فولاد نشود…………………………………………..

  2. سلام اگه میشه یه گزارش مختصر از 32 کارخانه ی مصوبه دور دوم تهیه کنید.الان اینجوری بوش میاد که از روز اول اصلا 32 کارخونه مصوب وجود خارجی نداشتن و دراین مصوبه مثل گفتن 32 کارخونه با 500 میلیارد تومان در لرستان اگه بزنن خوبه ! بعد شروع کردن بالا پایین کردن متقاضیان بی پول و بدبخت.بعد نشستن تصویب کردن بعد وسط کار یکی رو رد کردن یکی جاش گذاشتن.الان بفرمایند از 500 میلیارد تومن چند تومن پرداخت شده بعد از 2 سال.انچه که طوطیان شکر شکن خبرآوردن اینه که حتی به پارسیلون هم میخوان پول بدن.نه که بد باشه خیلی هم خوبه .ولی پارسیلون که توی لیست 32 تایی نبوده.و دیگه اینکه شاعر میفرمایند.
    شنیدم که رستم فلان کاره بود(جنگجو)
    فلان جای ایشان کمی پاره بود (آرنج)
    چوراه فلانش همی تنگ بود(حوصله)
    فلان با فلانش سر جنگ بود.(عقل با احساس)

  3. بسمه تعالی
    شرکت ایرانی آرامیکو تنها دارنده امتیاز دانش فنی فرآوری شمش منیزیم آمادگی خود را برای مشارکت برای تولیدشمش منیزیم با استفاده از روش حرارتی (pidgeon) به صورت صنعتی با خلوص بالاتر از 8/99%.اعلام میدارد.آماده همکاری هستیم موفق باشید
    احداث یک واحد تولید شمش منیزیم از ماده معدنی دولومیت (معدن در اغلب نقاط کشور وجود دارد)
    پروپزال تولید شمش منیزیم به پیوست می باشد
    تولید شمش فلز منیزیم با خلوص بالاتر از 8/99% به روش حرارتی (pidgeon) به صورت صنعتی.
    میزان ظرفیت اسمی6000 تن در سال قابل افزایش تا 18000تن بدون نیاز به تغییرات اساسی.
    مواد اولیه عمده مورد نیازعبارتند از :دولومیت، فرو سیلیس ، گاز طبیعی 50 میلیون متر مکعب درسال و برق8100 مگا وات در ساعت .
    زمین به مساحت 5/3 هکتار.
    سرمایه گذاری بیست میلیون یورو(شانزده میلیون یورو ماشین آلات 90%ساخت داخل) با توجه به توجیه بودن بانک صنعت و معدن به این پروژه می توان با 20% سرمایه این واحد را احداث کرد بقیه را وام گرفت .
    زمان بندی اجرای طرح با توجه به محل اجرای پروژه خواهد بود.
    محصول تولیدی شمش منیزیم با خلوص بالاتر از 8/99%.
    فرآیند تولیدعبارت است از:تکلیس،آماده سازی،احیا،ذوب و شمش ریزی
    مصارف فلز منیزیم:صنایع هوا فضا،هواپیما سازی،قطعه سازی در صنایع خودرو،آلیاژ سازی در آلومینیم وفولاد ساخت چدن های نشکن،تصفیه فاضلاب (زدودن فلزات سنگین) وسبک سازی انواع قطعات فلزی

    كلنگ احداث ‌كارخانه توليد شمش منيزيم ايران در فردوس به زمين خورد‌ ۱۸:۱۱:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۸۸
    لنگ احداث نخستين كارخانه توليد شمش منيزيم در ايران و خاورميانه در فردوس به زمين زده شد.
    رئيس هيئت مديره كارخانه توليد شمش منيزيم فردوس عصر امروز در آيين آغاز به كار پروژه اظهار داشت: كارخانه شمش منيزيم فردوس با ظرفيت 6 هزار تن در سال آغاز به كار مي‌كند و مواد اوليه مورد نياز آن دولوميت، فروسيليسيم، فلورايد و فلاكس است.
    فرامرز كافي آب، گاز و برق را از موارد نياز اين پروژه برشمرد و افزود: تأمين مواد اوليه شمش منيزيم از معادن شهرستان فردوس است.
    وي مشخصات كلي طرح و موارد كاربرد محصول اين كارخانه را در صنايع خودرو سازي، آلومينيوم، فولاد، چدن و بسته‌بندي خواند و گفت: ميزان مصرف ماده اوليه شمش منيزيم فردوس شامل دولوميت به ميزان 72 هزار تن، فروسليسيم 7 هزار و 134 تن، فلورايد 360 تن و فلاكس 660 تن است كه ميزان مصرف آب 13 هزار و 500 متر مكعب در سال، برق 8 ميليون و 370 هزار كيلووات ساعت در سال و گاز مصرفي كارخانه 65 ميليون متر مكعب در سال است.
    رئيس هيئت مديره كارخانه توليد شمش منيزيم فردوس اجراي اين پروژه را در زميني به مساحت 70 هزار متر مربع با 7 هزار و 500 متر زيربنا با سرمايه ثابت 27 هزار ميليون ريال، سرمايه در گردش 19 هزار ميليون ريال و سرمايه كل 289 هزار ميليون ريال خواند.
    كافي تصريح كرد: كل نياز ارزي اين طرح با استفاده از تسهيلات بانكي 510 هزار يورو است كه دوره بازگشت سرمايه از محل تأمين منابع ارزي حساب ذخيره ارزي با عامليت بانك صنعت و معدن اجرايي مي‌شود.

بیان دیدگاه