محسن رضايي: قوم لر ديوار بلند دفاع از ايران

محسن رضايي: زاگرس در قلب ایران جای دارد و لرها کانون اصلی این منطقه هستند، از لرهای لرستان و ایلام گرفته تا بختیاری و کهگیلویه و ممسنی و… این مردم همواره دیوار بلند دفاعی ایران بوده است و در حوادث بزرگ تاریخ ایران از اسکندر گرفته تا مغولان و.. هرکدام به پای این دیوار که می­رسیده­اند شکست خورده­اند

»

 

زاگرس در قلب ایران جای دارد و لرها کانون اصلی این منطقه هستند، از لرهای لرستان و ایلام گرفته تا بختیاری و کهگیلویه و ممسنی و استانهای همجوار این مردم همواره دیوار بلند دفاعی ایران بوده است و در حوادث بزرگ تاریخ ایران از اسکندر گرفته تا مغولان و.. هرکدام به پای این دیوار که می­رسیده­اند شکست خورده­اند»

            دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب افزود: «در درون این دیوار بلند اقوامی زندگی کرده­اند و می­کنند که یکی از کانون­های همیشه جوشان فرهنگ و ادب ایرانی بوده­اند، اقوام لر یک سابقه تاریخی قابل توجه در شعر و ادب و هنر و فرهنگ ایرانی دارند.

            به گزارش خبرنگار لور وی که در دومین یادواره بهمن علاءالدین استاد بی­بدیل موسیقی بختیاری سخن می­گفت سپس ادامه داد: در همین ایام انقلاب و دفاع مقدس ایران عزیز شاهد دلاوری­ها و حماسه آفرینی­های مردم این خطه بود.

            دکتر محسن رضائی درباره نقش بهمن علاءالدین تاکید کرد: ایشان عشق زمینی خودش را فدای ایل کرد و آنچنان عاشقانه و با احساس و شعور زاید الوصف ترانه­ها و سرودهای بختیاری را به نوا درآورد که می­توان گفت هنر ایشان آئینه تمام نمای هنر احساسات و عواطف مردم بختیاری است.

            به گزارش نشريه اينترنتي لور ایشان نقش زنده یاد علاءالدین در فرهنگ بختیاری را به نقش فردوسی در فرهنگ ایرانی مقایسه کرد و تاکید نمود همان کاری که فردوسی در برهه خاص تاریخی براي ايران انجام داد و توانست زبان فارسی را از خطر انقراض رهائی دهد بهمن در دوراه معاصر برای فرهنگ ایل بختیاری کرد.

 

مطالب دیگر در همین زمینه:

:: گزارش برگزاری مراسم دومین سالگرد در گذشت زنده­یاد بهمن علاءالدین در کرج

:: گزارش تصویری مراسم دومین سالگرد زنده یاد مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) قسمت نخست

:: گزارش تصویری مراسم دومین سالگرد زنده یاد مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) قسمت دوم

 

 

 

 

 

یک فکر برای “محسن رضايي: قوم لر ديوار بلند دفاع از ايران”

  1. سلام آقاي خدايي
    تحليلي با اين عنوان ” كارفرما و گارگر تحت فشار و تنگنا هستند”
    روي سايتمان درج شده است لطفا بخوانيد و نظر خودتان را بنويسيد.
    سرفراز باشيد
    زارعي
    انجمن صداي كاوه ها

بیان دیدگاه