پيشنهاد احمدي نژاد براي نامگذاري آزاد راه خرم آباد – پل زال به نام «خرم زال»

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه صبح امروز سه شنبه به خرم آباد سفر كرده است در آئين بهره برداري رسمي از آزاد راه خرم آباد پل زال گفت: وقتي يك آزاد راه به بهره برداري مي‌رسد پيشرفت آباداني و ثروت به دنبال دارد.. شبكه راه و راه آهن را پايه آباداني و بزرگترين خدمت به يك منطقه است… ساختن ايران فقط كار عمراني و اقتصادي نيست بلكه بالاترين كار فرهنگي و سياسي است. احمدي نژاد در پايان سخنراني خود پيشنهاد داد آزاد راه خرم‌آباد – پل زال به نام آزاد راه (خرم زال) نامگذاري شود      

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به لرستان محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه صبح امروز سه شنبه به خرم آباد سفر كرده است در آئين بهره برداري رسمي از آزاد راه خرم آباد پل زال دلبستگي ملت ايران به مردم لرستان و دلبستگي مردم اين استان به ايران و فرهنگ و آرمان اعتقادات الهي ملت ايران را يك دلبستگي عميق عاشقانه و اعتقادي توصيف كرد. ديار لرستان را ديار مردان و زنان مومن و مجاهد و دلاور دانست.

وي فداكاري را در راه آرمان‌هاي الهي را راه و رسم مردم لرستان خواند و افزود: مردم استان لرستان قرن‌ها همواره و مردانه پاي انديشه‌هاي الهي و خط نوراني ولايت و امامت ايستاده‌اند و شجاعانه بهترين‌هاي خود را تقديم كردند.

رئيس جمهور ادامه داد: تاريخ ايران زمين و حافظه ريشه ملت ايران هيچ گاه خاطره دلاور مردي‌ها و ايثارگري‌ها و بزرگي‌ها مردم لرستان را چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهند كرد و شهدا و جانبازان اين ديدار و مردان و زنان آزادگان استان لرستان همواره به عنوان سمبل شجاعت اخلاص و صادقت براي ملت‌هاي دنيا باقي خواهد ماند.

احمدي نژاد ياد همه شهيدان ايران به ويژه شهداي دفاع مقدس و شهداي استان لرستان و همچنين ياد و خاطره بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي را گرامي داشت و تاكيد كرد: امروز ايران عزيز و سرافراز است و به سرعت به الگوي آرماني ملت‌ها تبديل مي‌شود و ملت‌هاي خسته و دل بريدن از نظام سلطه انديشه مادي و دنياي بداخلاقي نفاق و فريب به سرعت به سمت ملت ايران و فرهنگ و اعتقادات و همت و اراده ملت ايران توجه مي‌كنند.

وي ساختن ايران را نه تنها پيش برد كشور و خدمت به ملت ايران بلكه باز كردن راه براي نجات همه بشريت دانست و گفت: ساختن ايران فقط كار عمراني و اقتصادي نيست بلكه بالاترين كار فرهنگي و سياسي است.

وي اضافه كرد: مستكبران و سلطه گران بيش از 100 سال با پيچيده‌ترين و روش‌ها و ابزار تبليغي به بسياري از ملت‌ها باورانده‌اند كه پيشرفت رفاه و عزت جز از تبعيت از مستكبران ممكن و به خيلي‌ها باورنده‌ بوند كه حركت مستقل و آزاد و فتح قله‌ها خارج از ساز و كارهاي مستكبران محال است اما امروز ملت ايران اين سلطه و باور شيطاني را در هم شكسته است و الگوي ايران و الگوي فرهنگ اسلام ناب كه در جاي جاي ايران كه در اعماق دل و انديشه و افكار ملت ايران نهادينه شده به عنوان يك الگوي متعالي و راه نجات و مسير افتخار براي ملت‌ها مطرح است.
رئيس جمهور بر لزوم ساختن جاي جاي ايران زمين تاكيد كرد و ساختن ايران را فقط با عشق، محبت، ايمان و فداكاري ممكن دانست.

«محال است يك ملت بدون اينكه در بين خود همدلي محبت و مهرورزي برقرار كند بتواند قله‌هاي عزت پيشرفت راه و سعادت را فتح كند. »
احمدي نژاد عشق به ايران و فرهنگ ايران زمين و عشق به اعتقادات ملت ايران كه متعالي ترين و زيبا ترين اعتقادات است سرمايه اصلي ساختن ايران دانست و گفت كه يا همه ايران مرفه و عزيز است و يا همه غصه خواهيم خورد.
وي خاطرنشان كرد: مي‌توانيم همه معادلات ظالمانه جهان را با ساختن ايران و ايستادگي به نفع همه ملت‌ها حقيقت، پاكي و يگانه پرستي تغيير دهيم.

رئيس جمهور به بهره‌برداري از آزاد راه خرم آباد – پل زال كه صبح امروز صورت گرفت اشاره كرد و گفت: وقتي يك آزاد راه به بهره برداري مي‌رسد پيشرفت آباداني و ثروت به دنبال دارد.

احمدي نژاد شبكه راه و راه آهن را پايه آباداني و بزرگترين خدمت به يك منطقه دانست و گفت كه اين كار پيشرفت و ثروت به دنبال دارد و همه ملت از آن سود مي‌برند و امنيت و وحدت ملي را تحكيم مي‌كند.

وي با بيان اينكه عزت ايران و الگو بودن ايران روز به روز متعالي‌تر و درخشان‌تر براي همه ملت‌ها مي‌شود، ادامه داد: بسياري از مقاماتي كه به ايران سفر مي‌كنند به صراحت مي‌گويند كه به ايران افتخار كرده و روزانه رفتار ملت ايران را رصد مي‌كنند و وقتي ايستادگي ملت ايران در برابر مستكبران را مشاهده مي‌كنند روحيه مي‌گيرند و احساس اقتدار مي‌كنند.

رئيس جمهور ضمن اعلام افتخار دولت به خدمتگزاري به مردم استان لرستان ابراز اميدواري كرد: سفر سوم هيئت دولت به اين استان در سال 89 انجام شود و گفت كه دولت همه توان خود را براي ارائه خدمات بالاتر و والاتر به مردم استان لرستان بسيج خواهد كرد.

احمدي نژاد در پايان سخنراني خود پيشنهاد داد آزاد راه خرم‌آباد – پل زال به نام آزاد راه (خرم زال) نامگذاري شود.

به گزارش فارس در اين مراسم احمدي نژاد لوح تقديري كه خود آن را امضاء كرده بود را به هاشم زاده مجري طرح آزاد راه خرم آباد پل زال اهداء كرد.

10 دیدگاه برای «پيشنهاد احمدي نژاد براي نامگذاري آزاد راه خرم آباد – پل زال به نام «خرم زال»»

  1. دست اقای هاشم زاده و کارکنان این پروژه درد نکنه.واقعا خسته نباشید.

  2. این صرفا” یک پیشنهاد است:بهتر است نام یکی از برجسته ترین چهره های تاریخی ملی مردمان لر را بر آن بگذارند.
    گزینه اول بزرگراه کریمخان زند وکیل عدالت گستر مردم ایران زمین.
    گزینه دوم بزرگراه لطفعلیخان زند دلاور روشنفکری که بیش از 2 قرن پیش در سر سودای احداث بزرگراه(بزرگ راه اصفهان شیراز) در ایران زمین را داشت اما بخت با او یارنشد وملک جم از وی ستاند و به آغا محمد خان قاجار داد.
    گزینه سوم بزرگراه سر دار اسد بختیاری و…….بساری دیگر از چهره های تاریخی فرهنگی دیگر.

  3. پس آزاد را تهران – قم نیز به تهقم تغییر یابد . آخه این چه منطقی است که همیشه خرم آباد رو می خوان کم رنگ جلوه بدهند؟

  4. با با کم چرت پرت بگین اسمش مهم نیست مهم اینه که ساخته شده.

  5. همان خرم اباد پل زال بهتر است خرم زال با مصمی نیست

  6. مطمئنم مردم فقط می گویند خرم اباد پل زال وهمچنین عوارض تا عید غدیر گرفته خواهد شد
    در گفته ها کارشناسانه صحبت گردد؟؟

  7. كاشكي راه آهن دورود – خرم آباد را بسازند و اسمش را بنابه گفته دهمرده بگذارند بي توجيه اقتصادي

بیان دیدگاه